پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
ترافیک، تصادف، سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان به دنبال قطع برق و خاموشی از جمله نگرانی‌‌های جدید پلیس است تا آنجا که با افزایش تیم‌های عملیاتی و استقرار مأموران دیگر رده‌ها سر چهارراه‌ها در صدد تأمین امنیت و آرامش مردم است.
شعار سال: بحث قطعی برق و خاموشی‌های مکرر مهمترین معضل این روز‌های کرونایی کشور شده است. با بروز موج پنجم کرونا و گرمای بی سابقه هوا، قطعی پی در پی برق نارضایتی مردم را در پی داشته است چراکه در بسیاری از ساختمان‌ها قطع برق، قطعی آب را نیز به دنبال داشته است.

از سوی دیگر با قطعی برق با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مواجه شده ایم؛ مورد به ظاهر ساده‌ای که در عمق خود ترافیک، سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان، تاریکی معابر و خیابان‌ها و میادین و همچنین احساس ناامنی و نگرانی از بروز جرایم را در بر داشته است تا آنجا که پلیس از افزایش گشتی‌ها و تیم‌های ضربتی و عملیاتی خود برای مقابله با جرایم احتمالی و تامین امنیت و آرامش مردم خبر داده است.

رئیس پلیس پایتخت: زحمت مأموران بیش‌تر شده است/ مشکل امنیتی نداریم

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص معضل قطع برق، خاموشی چراغ های راهنمایی و تأثیری که این موضوع بر ترافیک و امنیت شهر می‌گذارد اظهار داشت: خاموشی‌های به وجود آمده زحمت پلیس را در بحث انضباط ترافیکی و مسائل انتظامی و موضوعات مختلفی از این قبیل بیشتر کرده است.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص تاثیر خاموشی بر مسائل امنیتی پایتخت تصریح کرد: از لحاظ امنیتی مشکلی نداریم چرا که ما از قبل از اطلاع داشتیم که قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد بنابراین پیش بینی کامل را کرده بودیم.

* استقرار مأموران یگان امداد و مأموران انتظامی در چهارراه‌ها

وی از به‌کارگیری ماموران یگان امداد و مأموران انتظامی برای کمک به پلیس راهور و استقرار در تقاطع های مهم خبر داد و گفت: با توجه به خاموشی چراغ های راهنمایی در تقاطع های مهم و پر ترافیک که بر روی ترافیک سطح شهر تاثیر می‌گذارند ماموران سایر رده ها به کمک پلیس راهور آمده و در این تقاطع ها مستقر شده‌اند.

* تامین برق اضطراری یا برق خورشیدی برای چراغ‌های راهنمایی

رئیس پلیس پایتخت با بیان این مطلب که تلاش و فعالیت ماموران پلیس چه در شب و چه در روز بیش از پیش افزایش یافته است در خصوص جداسازی برق چراغ‌های راهنمایی از شبکه برق محلات گفت: با دوستان در شهرداری در این مورد صحبت کردیم که برای برق چراغ راهنمایی فکری  کنندکه یا به صورت برق اضطراری یا به صورت برق خورشیدی مشکل را حل کنند.

نگرانی پلیس راهور از قطعی برق و  بروز ترافیک

سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در واکنش به خاموشی‌های اخیر و قطعی سیستم برق چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع،ها  میادین و معابر اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم چراغ های راهنمایی در بسیاری از شهرها و شهرستانها دارای برق اضطراری نیست به محض قطعی برق دچار اخلال در تردد می‌شوند.

وی گفت: اگرچه در چند روز اخیر با گسترش خاموشی‌ها  مسئله خاصی رخ نداده اما نگرانی از اختلال در رفت و آمد خودروها و ایجاد ترافیک را در پی داشته است.

سرهنگ جهانی با بیان این مطلب که با توجه به تعداد تقاطع ها و خیابان های سطح کشور توان فیزیکی و تعداد ماموران پلیس راهور آنقدر نیست که بتوان سر هر چهار راه یا تقاطع یک مامور پلیس راهور   را مستقر کرد از مسوولان مربوطه درخواست کرد در راستای جلوگیری از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تاریکی معابر به خصوص در شب و بروز گره ترافیکی و تصادفات تدابیری بیندیشند چرا که اهمیت و ضرورت برقرای جریان برق در این نقاط بسیار بالاست .

تعیین سهم تقصیر«شرکت برق» در تصادفات!

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در خصوص چگونگی تعیین سهم تقصیر در تصادفاتی که به واسطه خاموشی چراغ های راهنمایی به وقوع بپیوندد تصریح کرد: در تصادفات جرحی یا فوتی اگر کارشناسان پلیس راهور رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع یا میدان را احراز کنند بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف را  به شرکت برق خواهند داد .

وی از رانندگان درخواست کرد که در مواجهه با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع و میادین با دقت  و آرامش بیشتر رانندگی کرده و از عجله و شتاب بپرهیزند.

*ترافیک، وقوع تصادف و اتلاف وقت مهمترین نگرانی این روزهای بی برقی

 سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: ایجاد ترافیک، وقوع تصادف و اتلاف وقت شهروندان به دنبال خاموشی چراغ ها در تقاطع و معابر به خصوص شب هنگام از جمله نگرانی‌های مأموران پلیس راهور در کل کشور است.

*افزایش تیم‌های عملیاتی و ضربتی پلیس در پی خاموشی‌ها

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت امروز ظهر در جمع خبرنگاران در خصوص قطع شدن برق و خاموشی‌ها اظهار داشت: با بکارگیری عوامل انتظامی و مأموران یگان امداد اجازه ندادیم که همزمان با قطع شدن برق مشکلاتی در حوزه ترافیک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همکاران به صورت دستی در تقاطع‌ها ترافیک را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: با آمادگی صددرصدی مشکلات مربوط به خاموشی برق را مدیریت می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه خاموشی‌ها زحمت پلیس را زیاد کرده است، اعلام کرد: تیم‌های عملیاتی و ضربتی پلیس دو تا سه برابر شدند تا با توجه به خاموشی، فرصتی برای مجرمان ایجاد نشود.

*نارضایتی از بی‌برنامگی در قطعی برق 

سردار رحیمی با بیان اینکه به هم ریختگی ساعات خاموشی معابر ما را نیز اذیت می‌کند، گفت: اگر براساس برنامه‌های اعلام شده شاهد خاموشی باشیم می‌توانیم قوای خود را در نقاطی متمرکز کنیم که خاموشی در آنها صورت می‌گیرد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۱۵۰۰۱۰۴۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین