پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
منابع عراقی از هلاکت دهها تکفیری و آزاد سازی بیش از ۱۴۴۰ کیلومتر در استان نینوا در همه محورها و ورود نیروها به اولین محله در شرق موصل و آزاد سازی ساختمان رادیو و تلویزیون خبر دادند.

شعارسال: تلویزیون عراق گزارش داد: حسام العبار عضو شورای استان نینوا اعلام کرد: بیش از ۵۰ سرکرده داعش با موتور سیکلت از ساحل چپ موصل فرار کردند. داعشی ها برای پنهان ماندن از حملات هوایی از موتور سیکلت استفاده می کنند.

نیروهای لشگر نهم زرهی وارد منطقه دویخله در داخل شهر موصل شدند.

نیروهای مبارزه با تروریسم کوی السماح را در شرق شهر موصل آزاد کردند و در حال پیشروی به سوی کوی الزهور برای آزاد سازی آن از لوث داعش هستند.

نیروهای امنیتی ساختمان شبکه الاعلام در ساحل چپ موصل را آزاد کرده اند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان آن به اهتزاز درآورده اند. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق وارد اولین محله موصل شدند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان شبکه الاعلام العراقی به اهتزاز درآوردند.

منابع وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم عراق اعلام کردند: نیروهای مبارزه با تروریسم روز سه شنبه بر منطقه کوکجلی و ساختمان رادیو و تلویزیون موصل مسلط شدند.

ارتش عراق در شمال موصل نیز بر مناطق الشلالات و الاغاوات مسلط شد و به گفته منابع نظامی بیش از ۲۳ داعشی را در این محور به هلاکت رساند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا ما داریم می آییم اعلام کرد: نیروهای لشگر شانزده موفق به آزاد سازی روستای عباس حسین و راحه الاغوات در محور شمالی موصل و پاکسازی منطقه الشلالات شدند. نیروهای هم اکنون در آستانه منطقه الساده بعوبزه در حال پیشروی هستند.

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی موصل موفق شدند که کوی السماح را در ساحل چپ موصل از لوث داعش آزاد کنند.

منابع عراقی گزارش دادند: نیروهای لشگر نهم زرهی و تیپ سوم لشگر یکم عراق در محور جنوبی شرقی موصل منطقه طویله، شهرزاد را از داعش پاکسازی کردند و وارد منطقه جدید المفتی در ساحل چپ موصل شدند و پیشروی های ادامه دارد.

در غرب موصل نیز نیروهای حشدالشعبی عراق روستاهای الخویتله و خربه الیزیدی در غرب موصل را از لوث داعش آزاد کردند و تکفیری ها را در این دو روستا به هلاکت رساندند.

سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای مشترک در محور جنوبی شهر موصل، موفق به هلاکت ۷۷۸ داعشی شده اند.

وی افزود: نیروی هوایی عراق در ۹ محور ۳۷۵ داعشی و جنگنده های ائتلاف نیز ۱۴۹ داعشی را به هلاکت رسانده اند. در محور جنوبی نیروهای مشترک موفق به بازداشت ۹۴ داعشی شده اند.

معن تاکید کرد: نیروها در محور جنوبی همچنین موفق به انهدام ۱۶۶ خودرو بمبگذاری شده و انهدام ۲۵ خودرو مختلف و خنثی سازی ۱۱۲۶ بمب و انهدام ۳۷ آشیانه بمبگذاری شده و ۱۶ کارگاه بمبگذاری شده شدند.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: نیروهای مشترک موفق به آزاد سازی ۱۴۴۰ کیلومتر از استان نینوا در همه محورها تا بدین لحظه شده اند. وزات کشور ماموریت مهم نگهداری و حفاظت از اراضی آزاد شده را در جریان عملیات آزاد سازی استان نینوا بر عهده دارد. تاکنون مراکز پلیس القیاره، الشوره و الحمدانیه و برطله بازگشایی شده است.

معن افزود: نیروهای پلیس دستاورد خوبی در جنوب موصل به دست آورده اند و ۶۵ روستا را آزاد کرده اند.

از سوی دیگر منابع وابسته به عملیات مشترک عراق از پیشروی به سوی مناطق نزدیک به ساحل چپ در موصل خبر دادند

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی از همه محورها عملیات موصل دستاوردهای خوبی داشته اند و به سوی شهر در حال حرکت هستند.

صباح النعمان سخنگوی نهاد مبارزه با تروریسم عراق نیز بیان کرد: هماهنگی کاملی میان نیروها در همه محورها برای رسیدن به طور همزمان به شهر موصل وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 آبان 1395، کد مطلب: 3812425، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین