پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای واردات مواد اولیه یک ناهماهنگی بین گمرگ، بانک مرکزی و وزارت صمت وجود دارد و اینها باعث سوء استفاده می شود یا عده ای وارد نمی کنند یا اگر وارد کنند آن قدر اذیت می شوند که منجر به دپو کالاهای زیادی در گمرک، می شود و این دپوها باید از طریق همان مانع زدایی ها آزاد شود.
شعارسال: بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در رابطه با واردات ماینینگ‌ها گفت: همزمان با تعطیلی مجلس اوج خاموشی‌ها بود و در کمیسیون صحبتی در رابطه با استخراج رمزارز‌ها نشد، ولی اگر مجوز هم داده شده ما مشکلی با مجوز نداریم، چون اگر مجوزی هم داده باشند باید تعرفه، آزاد باشد که این‌ها جزو قوانین است. مشکل اصلی این است که عده زیادی به صورت سوء استفاده و بصورت غیر قانونی و غیر مجاز استفاده کردند.

او ادامه داد: قبلا این طور بود که اگر کسی وارداتی انجام می‌داد باید از طریق تعرفه آزاد و زیرساخت‌هایی که داشت پیش می‌رفت و مشکلی نبود، ولی این شرایط نشان می‌دهد که حجم زیادی از ماینینگ‌ها غیرمجاز هستند که کشف شده اند و در شهرستان‌ها هم این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: اگر وزارت نیرو قطعا این کار را با مجوز انجام می‌داد یک درآمدزایی بود و یک برق اشتراک آزاد هم به آن‌ها می‌دادند و کنترل شده کار می‌کردند. باید یک مکان مشخص داشته باشند و قابل نظارت باشند و برق آن هم، نامتعارف نباشد. ولی مجوز به فرد داده شده و این درست نیست اگر به این صورت باشد ما قبول نمی‌کنیم و باید تجدیدنظر کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاب‌آوری مردم در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از سیاست خارجی تاکید کرد: تاب آوری را تا بحال مردم ثابت کردند و با پای صندوق آمدن انتظاراتشان هم بیشتر شده یعنی هم ما و هم دولت جدید باید اقداماتی انجام دهیم. ما این تاب آوری را نباید برای مدت طولانی حساب کنیم حتما باید اقدام کنیم و سال هم که سال پشتیبانی و مانع زدایی، هست.


بهزاد رحیمی با اشاره به موانع تولید بیان کرد: مانع زدایی مجوز‌ها و راه‌های طلایی برچیده شود و برای صدور مجوز‌ها سختگیری نشود و ویژه خواری نباید وجود داشته باشد. بیشترین مشکل مردم تهیه مواد اولیه و تسهیلات است بانک‌ها باید پای کار بیایند و تسهیلات زود بازده را بیشتر از این که هست توزیع کنند.

او تصریح کرد: برای واردات مواد اولیه یک ناهماهنگی بین گمرگ، بانک مرکزی و وزارت صمت وجود دارد و این‌ها باعث سوء استفاده می‌شود یا عده‌ای وارد نمی‌کنند یا اگر وارد کنند آن قدر اذیت می‌شوند که منجر به دپو کالا‌های زیادی در گمرک، می‌شود و این دپو‌ها باید از طریق همان مانع زدایی‌ها آزاد شود.
 
 
مخالف استخراج ارز نیستیم فقط باید با مجوز و برق آزاد باشد


نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: انتظار است که دولت جدید در وزارتخانه‌های کلیدی مثل وزارت صمت، اقتصاد و بانک مرکزی باور داشته باشند که برای خدمت آمده اند و مردم انتظار دارند. مردم به ما این فرصت را دادند و به ما و دولت جدید اعتماد کردند، باید اقدامات خوبی انجام دهیم. این تاب آوری دلیلی بر این نمی‌شود که مردم یکسال دیگر هم این وضع را تحمل کنند؛ مردم منتظر اقدامات جهادی و میدانی هستند و این هم بستگی به دولت آینده دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در پایان درباره چیشنش وزرای اقتصادی در دولت رئیسی گفت: خودشان در این زمینه تصمیم گیرنده هستند. در ایام تبلیغات و طبق شعار‌هایی که دادند قطعا باید مدیرانی برخلاف مدیران دوره‌های قبلی، انتخاب کنند. مردم را باور کنند پای کار باشند و نگاه هم به خارج نداشته باشند. بر توانمندی داخلی و نیرو‌های جوان و ظرفیت‌هایی که هست توجه کنند و هر چیزی را به تحریم، گره نزنند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۴۵۳۵، borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین