پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۵۵۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
تازه‌ترین گزارشی که از سوی شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج منتشر شده است، نشان می‌دهد سهم ایران از استخراج بیت کوین در دنیا در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. بر همین اساس، ایران مبدا ۴.۶۴ درصد از بیت کوین استخراج شده در جهان است. در سپتامبر ۲۰۱۹ این سهم تنها ۱.۷۴ درصد بود. در واقع داده‌های جدید نشان می‌دهد ایران پنجمین استخراج کننده بزرگ بیت کوین در دنیا شده است. در ادامه به بررسی وضعیت مصرف انرژی بیت کوین در جهان می‌پردازیم و بزرگترین استخراج کنندگان را نیز معرفی می‌کنیم.
شعارسال: بیشترین استخراج بیت کوین در کدام کشور‌ها صورت می‌گیرد؟
 

بر اساس تازه‌ترین آمار که استخراج بیت کوین را تا ۲ ماه و نیم قبل بررسی کرده، بیشترین استخراج بیت کوین در دنیا در چین انجام می‌شود. در واقع حدود ۴۶ درصد از استخراج بیت کوین دنیا در آوریل ۲۰۲۱ (۲.۵ ماه قبل) در این کشور صورت گرفته است. البته این نکته هم جالب است که چینی‌ها در ۱.۵ سال اخیر به شدت از استخراج خود کم کرده‌اند. در سپتامبر ۲۰۱۹ بیش از ۷۵ درصد از استخراج بیت کوین در دنیا در چین انجام می‌شد، در حالی که اکنون به ۴۶ درصد رسیده است. سیاست این کشور برای نظارت بر استخراج بیت کوین در ماه‌های اخیر نقش مهمی در این زمینه داشته است.




ایران رتبه پنجم استخراج بیت کوین در جهان
 

پس از چین، آمریکا بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در دنیا است. در حال حاضر ۱۶.۸ درصد از استخراج بیت کوین در این کشور انجام می‌شود. این در حالی است که در سپتامبر ۲۰۱۹ سهم آمریکایی‌ها فقط ۴.۱ درصد بود. قزاقستان نیز با ۶.۸ درصد از استخراج در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن روسیه با ۶.۸ درصد و ایران با ۴.۶ درصد جای گرفته‌اند.

پس از ایران نیز به ترتیب کشور‌های مالزی با ۳.۴ درصد، کانادا با ۳ درصد، آلمان با ۲.۸ درصد و ایرلند با ۲.۳ درصد در رتبه ششم تا نهم واقع شده‌اند و ما بقی کشور‌های جهان ۵.۹ درصد از کل بیت کوین استخراج شده را در دست دارند.





بیت کوین چقدر برق مصرف می‌کند؟
 

این گزارش جدید مصرف برق سالانه بیت کوین را ۷۰.۹ تراوات ساعت گزارش کرده است که چیزی در حدود مصرف برق کشور کلمبیا است. در واقع اگر مصرف کنندگان برق بیت کوین را اعضای یک کشور در نظر بگیریم، در رتبه ۳۹ کشور‌های جهان از نظر مصرف این انرژی جای می‌گیرند. چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن بیشترین مصرف کنندگان برق در جهان هستند و ایران از این نظر در رتبه ۱۶ قرار دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت مصرف برق برای استخراج بیت کوین در کل جهان چیزی بیش از یک چهارم (به طور دقیق‌تر حدود ۲۸ درصد) مصرف برق سالانه ایران است.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سرمایه، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، kiandigital.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین