پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰
خطر یکبار اتفاق می‌افتد و در تجارت هم باتوجه به رقابت‌هایی که وجود دارد شرکت‌ها باید سعی کنند که خود را از هر جهت در امنیت قراردهند و بیمه سایبری بسیار مهم است.
شعارسال: بعد از حملات سایبری فلج کننده‌ای که ماه گدشته به بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی در آمریکا وارد شد و سبب تعطیل شدن چندین روزه این تاسیسات شد حالا شرکت‌های انرژی این کشور سعی دارند بیمه سایبری بخرند تا خود را در برابر چنین حملاتی محافظت کنند.

کارشناسان آمریکایی اعلام کرده اند که تهدید‌ها علیه سیستم انرژی آمریکا گسترده است و بیشتر خطوط انتقال نفت و گاز این کشور متکی به سیستم‌های کنترلی با قدمت چند دهه‌ای بوده که در برابر حملات سایبری پیچیده به خوبی از خود نمی‌تواند دفاع کند و نمی‌توانند به سرعت پس از این حملات به روز شوند و فعالیت خود را از سر بگیرند؛ علاوه بر این اختلال در انتقال سوخت به دنبال حمله سایبری اخیر در آمریکا و پیامد‌های منفی آن نشان داد که این گونه حملات سایبری تا چه میزان برای جامعه آمریکا شوکه کننده باشد.

از سویی دیگر، اما با صف کشیدن شرکت‌های انرژی آمریکایی برای خرید بیمه‌های سایبری، پیش‌بینی شده حق بیمه سایبری برای این شرکت‌ها بیش از پیش افزایش یابد، در صورتی که اگر پیش از بروز این حمله باج افزاری بیمه شده بودند اوضاع الان کمی بهتر بود.
 
 
صنعت نفت نیازمند بیمه سایبری است

اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، و به نظر می‌رسد در صنعت انرژی ما همچنان مورد توجه قرار نگرفته، لزوم وجود "بیمه نامه تحریم" و "بیمه‌نامه سایبری" ست که درصنعت بیمه و انرژی کشور نادیده گرفته شده است.

این در حالی که در زمان شروع تولید یک فرآورده نفتی برای به حداقل رساندن ریسک از انواع بیمه نامه‌های پول، اعتبار، حمل و نقل و کشتی استفاده می‌شود؛ لازم است که از این دو بیمه هم به عنوان یک فرصت توجه بیشتری شود و بدین واسطه شرکت‌ها و مجتمعات پتروشیمی هم خود را با شرایط روز دنیا بیشتر هماهنگ می‌کنند.

احمد صرامی- عضوسابق هیات مدیره انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران نیز، با بیان اینکه بیمه گذاران در بخش انرژی قطعا از بیمه نامه سایبری استقبال خواهند کرد، گفت: شرایط مراودات تجاری به گونه‌ای شده که بیمه از لحظه آغاز یک کار تجاری به خصوص درسطح انرژی به واسطه اینکه سازو کار مخصوص خود را دارد و قرارداد‌های با محتوای سنگین‌تر دارد، نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند.

صرامی، افزود: خطر یکبار اتفاق می‌افتد و در تجارت هم باتوجه به رقابت‌هایی که وجود دارد شرکت‌ها باید سعی کنند که خود را از هر جهت در امنیت قراردهند و بیمه سایبری بسیار مهم است و جای کار بسیاری دارد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفتی‌ها، تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۰۹۹۶، naftiha.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین