پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
اعتراضات شکل گرفته برای آب در استان‌های کشور برخاسته از کوچک شدن سفره و جمع شدن سفره عده‌ای از مردم است. علاج کار توجه به مشکلات و خردورزی برای حل آنهاست نه انکار و تهدید. دایم از حکمرانی خوب صحبت می‌کنیم، جلسه و گفتگو به راه است که ما می‌خواهیم حکمرانی خوب را پیاده سازی کنیم و گاهی اغراق آمیز می‌گوییم پیاده سازی شده است.
شعار سال: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که خشکسالی مردم را به سوی ناامنی غذایی و از دست دادن شغلشان سوق می‌دهد. برای نمونه اطلاعات فائو نشان می‌دهد ۶ درصد از مردم گواتمالا به دلیل خشکسالی وارد ناامنی غذایی شدند و بیش از ۴۹ هزار کشاورز در جنوب صحرای آفریقا شغل و کارشان را از دست داده‌اند.

ناامنی غذایی یعنی افراد به طور منظم به غذای سالم و مغذی کافی برای رشد و نمو طبیعی و یک زندگی فعال و سالم دسترسی نداشته باشند که ممکن است به دلیل در دسترس نبودن غذا و یا کمبود درآمد برای تهیه غذا باشد. افزایش قیمت غذا با توجه به ثابت بودن قدرت خرید واقعی و یا کاهش آن نیز منجر به ناامنی غذایی می‌شود.

سوال: برای استان‌های کشورمان که به شدت با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند همانند خوزستان، سیستان، کرمان و ... برای امنیت غذایی و معیشتی و درآمدی افراد چه اندیشیده‌ایم؟ آیا مطالعه و تحقیق شده که چه بخشی از مردم در ناامنی غذایی قرار گرفتند و چه باید کرد؟ چه تعداد از کشاورزان و کارگران کشاورزی و کسب و کار‌های مرتبط با بخش کشاورزی شغل خود را از دست داده و یا با کاهش ظرفیت تولیدی مواجه شده و چه برنامه‌ای برای اشتغال و ایجاد درآمد برایشان داریم؟ چه باید کرد؟

فقر و خشکسالی

اعتراضات شکل گرفته برای آب در استان‌های کشور برخاسته از کوچک شدن سفره و جمع شدن سفره عده‌ای از مردم است. علاج کار توجه به مشکلات و خردورزی برای حل آنهاست نه انکار و تهدید. دایم از حکمرانی خوب صحبت می‌کنیم، جلسه و گفتگو به راه است که ما می‌خواهیم حکمرانی خوب را پیاده‌سازی کنیم و گاهی اغراق آمیز می‌گوییم پیاده سازی شده است. در بحث آب و خشکسالی، حکمرانی خوب چه به ما می‌گوید چطور حاکمیت و دولت با مردم (بخش سوم اقتصاد همه سازمان‌های غیر دولتی و خصوصی و خیریه و انجمن‌ها و ...) وارد گفتگو شده است تا از پیامد‌های نامطلوب پیش رو جلوگیری کند (پیشگیری) و آثار زیانبار کنونی را درمان کند؟ چقدر اولویت و دغدغه حاکمیت و دولت است؟ موضوع جنگ آب سالیان سال است توسط صاحبنظران هشدار داده شده است، اما جدی گرفته نشد و در اولویت قرار نگرفت، اما در شرایط کنونی و آینده اگر در اولویت قرار نگیرد، تمدنی با خطرات مختلف روبرو خواهد شد که قابل جبران نخواهد بود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال فاطمه پاسبان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین