پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
وزیر جهاد کشاورزی بسته جامع تامین امنیت غذایی پایدار را در شرایط خشکسالی همراه با مقابله با بیابانزایی به دولت پیشنهاد داد و گفت: با توجه به قرارداشتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک، حدود ۳۲ میلیون هکتار ظرفیت تولید غذا داریم که در طول سال‌های گذشته ۱۵ میلیون هکتار از آن را از دست داده‌ایم.
شعار سال: «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی مقابله با بیابان زایی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قرارداشتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک، حدود 32 میلیون هکتار ظرفیت تولید غذا داریم که در طول سال‌های گذشته 15 میلیون هکتار از آن را از دست داده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه گسترش بیابان در کشور ما نگران کننده است تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات سازمان جنگل‌ها در بخش جنگل کاری با وسعت بالا صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی در این زمینه دارد.

به گفته وی، اما لازمه اقدام پایدار برای تامین امنیت غذایی، سیاست‌گذاری کلان در سطح حاکمیت و طراحی ابزار‌های دقیق حمایتی است.

خاوازی با اشاره به اینکه بیابانی شدن عرصه‌ها سومین چالش محیط‌زیستی است، گفت: بسیاری از چالش‌هایی که در طبیعت وجود دارد مانند سیل، فرسایش و مهاجرت مربوط به پدیده بیابان زایی است که باید کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تامین امنیت غذایی پایدار در شرایط خشکسالی ما به یک بسته جامع نیاز داریم که در سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و بزودی به دولت ارایه می‌شود.

به گفته وی، این بسته شامل تسهیلات برای تولیدکنندگان، امهال وام، تامین نهاده‌ها و دیگر حمایت‌ها می‌شود که امیدواریم این بسته در دولت به تصویب برسد.

در حاشیه این مراسم دو اصله نهال افرا به یاد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار فقید ایرنا و ایسنا در محوطه سازمان جنگل‌ها با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" غرس شد.

همچنین در مراسم روز جهانی مقابله با بیان زایی ۶ تن از افرادی که در این بخش اقدامات ارزنده‌ای داشتند مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند و از وزیر جهاد کشاورزی لوح تقدیر دریافت کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۹۱۹۶۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین