پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید بستری فراهم کرد تا جذب نیرو در دستگاه‌ها بر اساس ضوابط و اطلاع عموم اتفاق بیفتد و نظام اداری و اجرایی کشور هم از تهدید‌های پیش رو نجات یابد.
شعار سال: عباس گودرزی با بیان اینکه امروز شکست رویکرد مدیریت دولتی نوین که با کلیدواژه‌هایی همچون کوچک‌سازی، برون سپاری‌های گسترده، قرارداد‌ها و نیروی کار قراردادی شناخته شده، بیش از هر زمان دیگری در نظام اداری کشور مشهود است، گفت: در این میان مفهوم کوچک‌سازی به عنوان مشهورترین ویژگی سیاسی این رویکرد به کاهش تعداد کارکنان دولت و برون سپاری بخشی از امور به شرکت‌های پیمانکاری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد:، اما حقیقت این است که نظام اداری در کوچک سازی بوروکراسی نیز ناکام بوده و صرفا به ایجاد بوروکراسی سایه منتهی شده است به بیانی دیگر تلاش‌ها برای کوچک‌سازی سبب پنهان شدن بوروکراسی دولت شده و حاصل کار این بوده است که حجم عظیم و نامعلومی از کارکنان دولت پشت بوروکراسی آن پنهان شده‌اند و همین امر برآورد آمار دقیق از این کارکنان را دشوار و بعضا نظارت و پاسخگویی را دچار خدشه نموده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس یازدهم یادآور شد: با اینهمه شاید اکنون پس از گذشت ۱۴سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری که روح مدیریت دولتی نوین بر آن دمیده شده است لازم است از خود بپرسیم: محصول این رویکرد چه بوده است؟ آیا دولتِ اثربخشی داشته ایم، منصفانه‌تر و عادلانه‌تر رفتار کرده، اعمال دولت در قبال مردم صادقانه‌تر شده است و مشروعیت دولت در نگاه مردم بیشتر شده است؟

گودرزی افزود: اگر اینچنین نبوده شاید بهتر باشد چشم‌ها را بشوییم و جور دیگر ببینیم و در جست و جوی دولتی عادلتر، منصفتر و اثربخش‌تر (و نه صرفا کم هزینه تر) باشیم و از طرفی بستری فراهم کنیم تا ضمن ساماندهی وضع موجود از این به بعد جذب نیرو در دستگاه‌ها بر اساس ضوابط و اطلاع عموم اتفاق بیفتد و نظام اداری و اجرایی کشور نیز از تهدید‌های پیش رو نجات یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: به همین منظور طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیته مربوطه نهایی شده و با توجه به مخالفت دولت دوازدهم بررسی آن در کمیسیون اجتماعی را به دولت سیزدهم موکول کردیم و بعد از جلسات رای اعتماد مورد رسیدگی در کمیسیون اجتماعی قرار خواهد گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شناسنامه قانون، تاریخ انتشار: ۲۲مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: shenasname.ir، ۸۸۶۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین