پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
در این گزارش با فیلم‌های فیلم سازانی که برای سی و پنجمین جشنواره فجر، فیلم می‌سازند، آشنا خواهید شد.

شعار سال: در این گزارش، جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور هر سال در بهمن ماه میزبان مهم‌ترین آثار سینمای ایران است؛ فیلم هایی که طی یک سال در سینمای ایران تولید شده و هرکدام تلاش می کنند تا در این رویداد سینمایی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

امسال نیز با وجود حدود دو ماه به شروع سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شاهد خبرهایی هستیم که نشان از این دارد که سینماگران مشغول آماده سازی فیلم‌هایشان برای حضور در فجر هستند.

در این گزارش می‌توانید از فیلم‌هایی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شوند (بدون احتساب فیلم اولی ها)، مطلع شوید.

*کاناپه (کیانوش عیاری):

«کاناپه»، روایت زندگی دو خانواده ای است، که می‌خواهند با هم وصلت کنند، اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن ها می شود.

این اثر هم اکنون نیمی از فیلمبرداری خود را گذرانده و برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

*یک روز بخصوص (همایون اسعدیان):

داستان این فیلم درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیر های متفاوتی را پیش روی او قرار می دهد. اسعدیان این فیلم را بعد از چهار سال دوری از سینما جلو دوربین برده است و هم اکنون آماده نمایش است و پروانه نمایش اثر صادر شده است، اما اولین نمایش آن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرین یزدان‌بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال:ایلیا نصر الهی حضور دارند.

*ملی و راه های نرفته اش(تهمینه میلانی):

«ملی و هزار راه نرفته‌اش» داستان دختری جوان و کم تجربه به نام «ملیحه» است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک دچار مشکلاتی می شود.

عوامل این اثر هم اکنون در شهرک چشمه در حال فیلمبرداری هستند و تا یک ماه دیگر فیلمبرداری پروژه به پایان می رسد و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارت اند از: میلاد کی مرام،‌ماهور الوند،‌جمشید هاشم پور، السا فیروزآذر،‌سارا خویینی ها و ستاره اسکندری

*زیر سقف دودی(پوران درخشنده):

«زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد و مدتی است که فیلمبرداری فیلم، شروع شده و برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اماده می شود.

در پروژه «زیر سقف دودی» مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست، فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن به ایفای نقش می‌پردارند و در این فیلم، ابوالفضل میری و لاله مرزبان معرفی می‌شوند.

*قاتل اهلی (مسعود کیمیایی):

«قاتل اهلی» فیلم قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در آخر می فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد.

فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است.

بازیگران: پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی و با حضور ثریا قاسمی.

*سوفی و دیوانه (مهدی کرم پور):

در خلاصه داستان این فیلم آمده: من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه / صد بار تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه... !!!

فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و اولین حضور آن در سی و پنجمین جشنواره فجر است.

بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از : امیر جعفری، به آفرید غفاریان

فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرپور به همراه مهدی سجاده چی نوشته و در چندین نسخه بازنویسی شده و درامی متفاوت است که پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه «پل چوبی» پنجمین اثر بلند کرم پور محسوب می شود.

تهیه کنندگی «سوفی و دیوانه» را هم مهدی کرم پور برعهده دارد.

*رگ خواب (حمید نعمت الله):

«رگ خواب» اضمحلال زنی در زندگی اش را به تصویر می کشد، این فیلم که آماده نمایش است، اولین اکرانش در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر خواهد بود.

بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از: لیلا حاتمی،‌الهام کردا، کوروش تهامی،‌حمید رضا آذرنگ

*شعله ور (حمید نعمت الله):

با ساخت «شعله ور»، حمید نعمت الله در جشنواره امسال با دو فیلم حضور خواهد داشت، دو فیلمی که فضایی بیگانه از هم دارند،‌ شعله ور بر خلاف رگ خواب فیلمی کاملا مردانه است و فیلمبرداری آن به تازگی آغاز شده است. این فیلم درباره کسی است که تمام سعی خود را می‌کند که زندگی بی دغدغه‌ای داشته باشد اما تنش‌های روحی،‌ خانوادگی و محیطی او را در محاصره خود قرار می‌شود.

بیشتر داستان این فیلم پر لوکیشن در سیستان و بلوچستان می گذرد و امین حیایی تنها بازیگری است که تا کنون حضورش در فیلم قطعی شده و جلوی دوربین رفته است.

*سارا و آیدا‌ (مازیار میری):

در خلاصه داستان این فیلم آمده: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

فیلمبرداری این اثر سینمایی به تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی وتحد علوم تحقیقات آغاز شده و برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فجر آماده می شود.

در این فیلم غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش می پردازند.

*لابی (محمد پرویزی):

«لابی» روایت آدمهایی است که آمده اند چند صباحی بمانند و بروند ، گاهی از کنار هم بی تفاوت می گذرند، و گاهی می مانند... هر مسافر قصه ای دارد.

اولین نمایش «لابی» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است و امیرشهاب رضویان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

بازیگران : شهاب حسینی - ساره بیات - سحر دولتشاهی - مصطفی زمانی - با هنرمندی پگاه آهنگرانی - علیرضا آقاخانی - با حضور بهنوش طباطبایی - شهرام حقیقت دوست - آرمان درویش - مهرداد صدیقیان - آزاده صمدی - سام نوری - هستی مهدوی فرد - مهسا همتی - مارن میلر - سارا منجزی پور و الهام جعفرنژاد و سایر بازیگران : مهدیه نساج - ارسلان امینیان - آناهیتا پیرایش - بهار تقدس زاده - اعظم کبیری - امیر نداف با نوازندگی و بازی آتنا اشتیاقی‌٬ بازیگران خردسال:مانیا علیجانی - آدرینا توشه

*هجوم (شهرام مکری)

داستان «هجوم» درباره یک تیم ورزشی آماتوری و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست‌وجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند. این فیلم آماده نمایش است و اولین حضورش در جشنواره فیلم فجر است.

بازیگران: بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، عبد آبست، الاهه بخشی، پدرام شریفی، مهدی اعتماد‌سعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی‌زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سمیعی، زهرا سلیمانیان

*کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر هادی)

«کارگر ساده نیازمندیم» به نویسندگی پدرام کریمی است در خلاصه داستانش آمده: بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می ‌تونن بخرن و می‌خرن متأسفانه

این فیلم آماده نمایش است و اولین اکرانش در سی وپنجمین جشنواره فجر است.

آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و رحیمی طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

*فراری (علیرضا داوود نژاد):

«فراری» داستان دختر ۱۸ ساله ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می ‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند.. نقش این راننده آژانس را هم محسن تنابنده بازی می‌کند.

* آبا جان (هاتف علیمردانی):

داستان این فیلم در دهه شصت می گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود، فیلم هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد و برای حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر آماده می شود.

فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، فریبا متخصص و ... به ایفای نقش در این فیلم سینمایی می پردازند.

*یادم تو را فراموش (علی عطشانی):

این فیلم به ماجرای قتل همسر اول ناصر محمدخانی توسط زن صیغه‌ای خودش شهلا جاهد، می پردازد و اکنون آماده نمایش است و احتمالا اولین حضور فیلم در سی و پنجمین جشنواره فجر خواهد بود.

بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از: حسین یاری، میترا حجار، آتیلا پسیانی، رضا ناجی، ماه چهره خليلی، خشایار راد، مازيار فلاحی، آزاده مهدی زاده، بيتا عطشانی و غزل يگانگی

*برف سرخ (بهرام توکلی):

در خلاصه داستان فیلم «برف سرخ» که یک درام اجتماعی است، آمده است: خورشید از سردشت به تهران آمده است تا بداند چقدر دیگر زنده خواهد ماند. در مرکز درمانی اما، اتفاقات آن طور که در ذهن اوست پیش نمی روند.

تا کنون پارسا پیروز فر، پانته آ پناهی ها و فاطمه معتمد آریا با پروژه قرارداد بسته است و فیلمبرداری آن هنوز آغاز نشده است، اما برای حضور در جشنواره فجر آماده می شود.

*پدیده(علی احمد زاده):

هدیه تهرانی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، لیلا زارع، مریم پالیزبان، ستاره پسیانی، نازنین فرهانی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند و فیلم در مرحله صداگذاری قرار دارد.

*بدون تاریخ ، بدون امضا (وحید جلیلوند):

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است.

این اثر در آخرین روز های پایانی فیلمبرداری قرار دارد و برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فجر اماده می شود.

*اسرافیل(آیدا پناهنده):

این فیلم مراحل پیش تولید را می گذارند و برای حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر آماده خواهد شد.

«اسرافیل» درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است، تاکنون حضور هدیه تهرانی، پژمان بازغی و مریلا زارعی به عنوان بازیگران اصلی «اسرافیل» قطعی شده است.

*گشت ارشاد 2( سعید سهیلی):

عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته . این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره....

فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده و این روزها در مراحل فنی قرار دارد.

بازیگران این فیلم عبارتند از : حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی.

*کمدی انسانی(محمد هادی کریمی):

این فیلم یک کمدی موقعیت از زندگی تراژیک فردی است که می‌بایست علی‌رغم خواست درونی اش همرنگ با مردم پیرامونش زندگی کند.

فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده و برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

بازیگران فیلم عبارت اند از: علی‌رضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرح نعمتی، هستی مهدوی فر، مهوش افشار پناه، نیکی کریمی، بهاره کیان افشار

*کارت پرواز (مهدی رحمانی):

«کارت پرواز» فیلمی با مضمون اجتماعی است و فیلمبرداری آن به پایان رسیده و برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

از نکات مورد توجه در این فیلم می‌توان به گروه بازیگران آن اشاره کرد؛ از بازگشت منصور شهبازی بازیگر فیلم سینمایی «نفس عمیق» به عرصه بازیگری پس از گذشت 14 سال به همراه ندا جبرائیلی برای ایفای نقش‌های اصلی تا حضور اصغر رفیع جم، فیلمبردار باسابقه، محمدعلی نجفی، کارگردان، طلا معتضدی، نویسنده سینما و تلویزیون، آناهیتا افشار و شیرین یزدان‌بخش که در فهرست بازیگران این فیلم قرار دارند.

*ماجرای نیمروز (محمدحسین مهدویان):

«ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد.

این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می پردازد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است.

این فیلم هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و قرار است از اواخر آبان کلید بخورد. همچنین تمام صحنه ها در تهران و اطراف شهر فیلمبرداری می شود.

از دیگر فیلم هایی که برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فجر آماده می شوند می توان به «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده،‌ «ساحل امن» به کارگردانی کرامت پور شهسوار،‌ «شاخ کرگدن» به کارگردانی محسن محسنی نسب، «بچه های جسور 2» به کارگردانی حجت الله سیفی، «ماه گرفتگی» مسعود اطیابی، «دعوت نامه» به کارگردانی مهرداد فرید،‌ «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی،‌ «سازش» به کارگردانی محمد حسین فرحبخش، «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «چهل کچل» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، «کله سرخ» به کارگردانی کریم لک زاده، «رقص پا» به کارگردانی مزدک میرعابدینی، «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی،«نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دری، «بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، «صدای منو می شنوید؟!» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، «گیلدا» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار اشاره کرد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: ۵۸۴۹۷۸۶:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین