پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
تصویر شرم گونه نشست سفرای روس و انگلیس که با صندلی خالی سفیر آمریکا تداعی سال‌های غمبار گذشته را می‌نمود در گمان اول توهین به ملت ایران بر شمرده میشد! بله، با یک تیر چند نشان زده شد.

  شعار سال: ابتدا با بی شرمی به غرور ملی یک کشور توهین کردند و دوم همچون کودتا مرداد ۱۳۳۲ با انتشار تصویر مورد نظر کلید کودتای طالبانی در افغانستان در کمتر از ده روز و فتح کابل و سقوط دولت و بعد هم تشویش افکار عمومی را زدند .

پیام بسیار صریح و روشن بود و واکنش بسیار سریع و برق آسا ، مزدوران یک به یک به بهانه عدم کشتار ملت و از بین رفتن زیر ساخت ها سنگرها را خالی کردند و جان و مال و ناموس خودشان برداشتند و فرار کردن . عجب صحنه تلخی! کجا رفت فرهنگ مقاومت احمد شاه مسعود که می‌گفت بخدا قسم اگر به اندازه کلاه بر سرم جای در این سرزمین داشته باشم می مانم و دفاع میکنم ! امید دارم مسعود جوان که جای در پای پدر نهاده بتواند یکبار دیگر نور امید و نوای پیروزی را برای عزیزان افغان به ارمغان بیاورد .

امیدوارم این روزها از خودتان یپرسید دلیل نشر این همه تشویش و نگرانی و اضطراب استقرار طالبان از طریق شبکه های مجازی چیست ؟

اگر با دقت به اوضاع چند ساله اخیر منطقه بنگرید متوجه خواهید شد که استعمار دقیقا همان اتفاقاتی را که در عراق ، سوریه ، لبنان دنبال میکرد در افغانستان به نحو دیگری دنبال کرد.

روش استعمار این بود، ابتدا حکومت را بی کفایت نشان می دادند و سپس مردم را در مقابل حاکمیت و بعد خنجر را با اهرم ترس و وحشت با جامعه ای که نامید از تغیر است بر پیکره کشور فرود می اورد، با این روش هم جامعه را از پای انداخته بودند و هم حاکمیت را .

متاسفانه پیام کودتای افغانستان از سوی سفرای روس ، انگلیس و آمریکا صادر شد و یکبار دیگر ایران خواسته یا ناخواسته محور تحولات جهانی شد.

با نگاهی به ثروت ۳تریلیون دلاری معدنی افغانستان و جمعیت ۳۳میلیونی جوان این کشور میشود از هم اکنون دلایل کودتای افغانستان و استقرار طالبان را میشود فهمید اما این همه ماجرا نیست . سالهاست استعمار به فکر تجزیه خاورمیانه است و این روزها نیاز است تحولات این منطقه جغرافیایی دقیق تر رصد و از سوی مسولین اقدام لازم بعمل آید.

واما پیشنهاد بنده به حاکمیت آن است که صدای کودتای افغانستان را بخوبی درک کند و فاصله های اجتماعی پیش آمده و خلأ های روانی موجود با جامعه را همین امروز دریابد و به نحو درست و منطقی آن را پوشش دهد ، یادمان باشد حفظ و اعتلای این نظام با خون هزاران شهید آبیاری شده است .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  گیل خبر ، تاریخ انتشار: 26 مرداد1400، کدخبر:472254 ، www.gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین