پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
انتقال مالکیت خط لوله اتیلن غرب باعث نگرانی برخی از کارکنان فعال درهلدینگ باختر و فعال دراین خط لوله شده که پیگیری‌ها در نهایت به این نکته ختم شد که به هیچ وجه قرارنیست که پیمانکار جدید در ترتیب و ترکیب نیروی انسانی فعال درخط لوله اتیلن غرب تغییری ایجاد کند و کارکنان فعال دراین خط نباید نگران جایگاه و یا تعدیل خود باشند!

شعار سال: پس از انتقال قطعی مالکیت خط لوله اتیلن غرب از سوی دولت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۹۹ و تاکید متعدد نهادهای نظارتی قراراست پیمانکار بهره‌بردار جدید مسوولیت این خط لوله را برعهده بگیرد که همین امر باعث نگرانی برخی از کارکنان فعال درهلدینگ باختر و فعال دراین خط لوله شده که پیگیری‌های خبرنگار "نفتی‌ها" در نهایت به این نکته ختم شد که به هیچ وجه قرارنیست که پیمانکار جدید در ترتیب و ترکیب نیروی انسانی فعال درخط لوله اتیلن غرب تغییری ایجاد کند و کارکنان فعال دراین خط نباید نگران جایگاه و یا تعدیل خود باشند!

بنابراین گزارش، چندی پیش یکی از مخاطبان "نفتی‌ها"  با ارسال پیامی به دایرکت اینستاگرام ما اینگونه نوشت:" ما تعدادی از کارمندان قرارداد مدت معین پتروشیمی باخترهستیم در خصوص واگذاری بهره برداری خط لوله اتیلن غرب، چه شرکت باختر صلاحیت دارد یا خیر، تکلیف ما کارکنان چه می‌شود که بعد از ده سال زحمت چه دوران راه اندازی خط و چندین سال درگیر راه اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز عسلویه، اهواز، پلدختر، پیاز آباد و سنندج این همه سال زحمت کشیدیم عمر و جوانی‌مان را گذاشتیم حالا می‌گویند شرکت جدید کار رو برنده شده واقعا ما کارمندانی که این همه زحمت کشیدیم چه بلایی سرمان خواهد آمد؟

دراین بین پیگیری" نفتی‌ها"  از مسوولان امر در نهایت منجر به این نکته شد که هیچیک از کارکنان فعلی تعدیل و یا اخراج نخواهند شد و مجموعه تنها با تغییر پیمانکار و نه تغییر نیروی انسانی مواجه خواهد شد!

درعین حال باید تاکید کرد هلدینگ باختر همواره یک مجموعه کاملا خصوصی بوده و تعیین افراد با انواع بسته‌های کاری چون قرارداد مدت موقت یا معین برای این مجموعه از لحاظ قانونی ممکن نیست. بنابراین تمامی کارکنان فعال دراین مجموعه اگرچه با انواع مختلف بسته‌های قراردادی اما در نهایت فعال در بخش خصوصی بوده اند و همانند کارکنان مجموعه‌های خصوصی از لحاظ محاسبات قانونی برخورد گردیده است!

دراین بین نگرانی از بابت نوع قرارداد وجود نخواهد داشت و این افراد با خیال راحت می‌توانند به ادامه کارخود دراین خط لوله بپردازند. اگرچه "نفتی‌ها" همچنان اعلام آمادگی می‌نماید که در صورت ایجاد هر گونه مشکل کارگری در مجموعه جدید تا احقاق حق هر کدام از این افراد گام بردارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ها  ، تاریخ انتشار: 26 مرداد1400، کدخبر: 41108،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین