پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
عباس گودرزی گفت: ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه علوم پزشکی مطالبه ملت ایران است. چین که بالاترین آمار کرونا را داشت اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است. ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا برداشتیم، اما یک دلار هم خرج طب سنتی نکردیم طب سنتی در ایران مظلوم است.
شعار سال: عباس گودرزی در جلسه بررسی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بعد از ظهر امروز مجلس برگزار شد به عنوان نماینده مخالف وزیر بهداشت پیشنهادی گفت: در کمیسیون بهداشت در خصوص بحث کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن مواجه می‌شویم به وزیر پیشنهادی هشدار دادم و احساس می‌کنم این موضوعات را باید در صحن علنی مجلس نیز مطرح کنم.

وی ادامه داد: در ۱۱ سالی که آقای عین‌اللهی دبیر شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی بودند نه تنها ظرفیت دانشگاه‌ها افزایش نیافت بلکه نسبت به زمان آغاز به کار ایشان این ظرفیت کاهش یافت.

نماینده مردم برجورد با بیان اینکه عدم دسترس به پزشک و خدمات درمانی یکی از مشکلات مردم در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: در دسترسی به پزشک و خدمات درمانی انحصار ایجاد شده همچنین عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دیگر دغدغه‌های است که باید با جدیت دنبال شود.

گودرزی با بیان اینکه برای گرفتن یک پزشک متخصص باید التماس کنیم تا به مناطق محروم بیایند، تاکید کرد: مردم در صف خدمات پزشکی آواره تهران و مراکز استان‌ها هستند چرا علیرغم وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه لعنت خدا برکسی که به دلیل تعارض منافعش نمی‌خواهد کشور ایران پیشرفت کند و مشکل مردم برطرف نشود، گفت: میانگین پزشک عمومی در ایران ۱۱.۷ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت و در کشور‌های پیشرو ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است و پزشک متخصص نیز ۵.۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت در حالی که در کشور‌های پیشرو این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است. دندانپزشک نیز ۳.۲۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که در کشور‌های پیشرفته این میانگین بسیار بالاتر است. با توجه به اینکه بیشتر مبلغ دستمزد دندانپزشک برای تامین تجهیزات است ما با این کمبود مواجه هستیم.

این نماینده مردم تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه علوم پزشکی مطالبه ملت ایران است. چین که بالاترین آمار کرونا را داشت اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است. ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا برداشتیم، اما یک دلار هم خرج طب سنتی نکردیم طب سنتی در ایران مظلوم است.

گودرزی با بیان اینکه طب مدرن ابتکار آنهاست برای ۲۰۲۳ راهبردی از طب سنتی دارند، گفت: آقای عین‌اللهی چرا در دانشگاه‌های ما طب سنتی ارائه نمی‌شود چرا تاریخ طب مدرن را ارائه می‌دهید، اما طب مدرن را حذف کرده‌اید. یک بیمارستان نه یک بخش نه یک اتاق را برای طب سنتی اختصاص بدهید. رشته phd را هم که در دروه معاونت‌تان راه‌اندازی کردید متاسفانه از ۶۰ نفر فقط ۶ نفر جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: چرا صداوسیما یک ساعت به بحث در خصوص طب سنتی اختصاص نمی‌دهد؟ چرا محصولات سالم تبلیغ نمی‌شود؟ چرا بر روی محصولات تراریخته لااقل یک برچسب زده نمی‌شود؟ چرا آموزش طب ایرانی که ۲۰ ساعت ویژه پزشکان بود، برگزار نشد. این‌ها سندی است که سازمان بهداشتی گزارش می‌دهد و توزیع می‌کند، اما متاسفانه در ایران اسلامی خبری نیست.

وی ادامه داد: ما وکیل مردم هستیم و باید پاسخگو باشیم و نمی‌شود الان قبول کنیم ودو ماه دیگر استیضاح کنیم. به ما تضمین دهید تا امکان مطالبه‌گری وجود داشته باشد نمایندگان شرط شما هم این باشد. مسئله مهم کمبود پزشک است. مطالب کلی به درد ما نمی‌خورد. به ما تضمین بدهید در خصوص اجرای پزشک خانواده، پرونده الکترونیکی سلامت، مقابله با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی اقدام می‌کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۲۰۸۷۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین