پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
دو روز قبل از جلسه رای اعتماد برخلاف تردید بسیاری از دوستان در همین کانال پیش بینی کرده بودیم که آقای عبدالملکی "قطعا" رای اعتماد می‌آورند و تعداد آرای موافق ایشان را بین ۱۸۰ الی ۲۱۰ رای برآورد کردیم که آقای عبدالملکی ۱۹۱ رای آوردند. در همین کانال وقتی علی ربیعی از دور اول استیضاح خود در اسفند ۹۶ رهید، به وی نوید استیضاح دوم در ابتدای سال۹۷ را دادیم که به گوش نگرفت و از کابینه افتاد.
شعار سال: دو روز قبل از جلسه رای اعتماد برخلاف تردید بسیاری از دوستان در همین کانال پیش بینی کرده بودیم که آقای عبدالملکی "قطعا" رای اعتماد می‌آورند و تعداد آرای موافق ایشان را بین ۱۸۰ الی ۲۱۰ رای برآورد کردیم که آقای عبدالملکی ۱۹۱ رای آوردند. در همین کانال وقتی علی ربیعی از دور اول استیضاح خود در اسفند ۹۶ رهید، به وی نوید استیضاح دوم در ابتدای سال۹۷ را دادیم که به گوش نگرفت و از کابینه افتاد.

اما اکنون میخواهم به آقای عبدالملکی بگویم که ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت، متاسفانه "وزیر"تعاون و کار و رفاه اجتماعی اولین گزینه استیضاح در دولت است.

چرا؟

۱_ ابرچالش در تامین اجتماعی است جاییکه فقط در سال۹۹حدود ۲۰۰هزار نفر به تعداد بازنشستگان اضافه شده و پیش بینی میشود تا پایان۴سال حدود ۱میلیون نفر اضافه شوند یعنی با فرض ثابت ماندن تورم، حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان به مخارج ماهیانه بخش مستمری‌ها در هرسال اضافه می‌شود و مصیبت اینجاست که تعداد شاغلین در بهترین حالت ثابت است، در حالیه حداقل باید چند برابر بازنشستگان جدید شغل ایجاد شود تا حقوق بازنشستگان تامین شود.

جناب آقای عبدالملکی
اگر مثل آقای ربیعی، فردی فاقد تحصیلات حتی یک واحد مدیریت مالی و منابع انسانی و سیاست گذاری را بر راس سازمان مستقر کنید، باید غزل خداحافظی را با وزارت بخوانید، زیرا با این کسری شدید بودجه دولت که در پرداخت حقوق معلمان هم دست به تردید برده و در فقدان دلار‌های نفتی (تازه اگر باشد هم رمدیسیویر و تجهیزات پزشکی و پروژه ۱ میلیون مسکن وبدهی وحشتناک به پیمانکاران نیرو و.. آن‌ها را خواهند بلعید) شما دقیقا روی میدان مین خواهید رفت، میدانی که از یکسو به منابع و درآمد شستا نیاز دارید و از یکسو فشار‌ها برای تحمیل دوستان و آشنایان را که دلیل چپاول سفره‌های خالی بازنشستگان می‌باشند را از روز پنجشنبه خواهید دید.

خیلی روی اصلاحات پارامتریک حساب نکنید، سطح نارضایتی اجتماعی به حدی بالاست که تاب تحمل ندارد.

۲_افزایش هزینه‌های درمانی بسیار متصور است، درمان تامین اجتماعی فرسنگ‌ها با اصول اولیه مدیریت فاصله دارد؛ بسیار محدود در آدم‌هایی محدود و تکراری که بررسی تکرار سنوات مدیریت و ترکیب گروهی آن‌ها در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که چه توهینی به دنیای مدیریت صورت گرفته است و این مدیریت چند دهه است که نسبتی با تدوین راهنما‌های بالینی و خرید راهبردی و پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده و... ماموریت‌های بدیهی یک سیستم بیمه‌ای است ندارد؛ اما تعجب نکنید اگر در روزمه‌ها می‌آید روی کاغذ یلان بسیارند؟!

از فردا می‌بینید که وزیر بهداشت و افراد ذینفوذ در دفتر آقای رئیسی تماس می‌گیرند و سفارش می‌کنند و...؟! بدبختی اینجاست هرچه مدیران بی سوادتر و فاسدتر باشند، ارتباطات سیاسی بیشتری هم دارند و هم جلوی مافوق چاپلوس ترند و، اما در برابر کارشناسان سخت‌تر و مقاوم ترند؟ زیرا از باز شدن مشت تهی مدیریت خود می‌ترسند، متاسفانه گویی در کشور ما تخصص‌هایی مثل اقتصاد سلامت و اقتصاد بهداشت و سیاست گذاری سلامت و حتی پزشکان عمومی فاقد تعارض منافع و تمام وقت و دارای تجربه هم چندان قرابتی با سلایق مدیران ارشد کشور نداشته و همیشه فردی را گذاشتیم که در حوزه‌های تخصصی مدیریت هرگز تحصیل نکرده باشد و حتما درگیر درمان بخش خصوصی و ... باشد، حالا بسته به نوع دولت، ولایی و اعتدالی و اصلاح طلب بودن کافیست.

۳_ فساد:ربیعی با شعار ضد فساد آمد، اما خود در سال آخر مسئولیت فریاد وااسفا فساد سر داد و بخشنامه شفافیت صادر کرد بماند (علی ربیعی عباد معروف، آدم صد در صد امنیتی با تخصص جامعه شناسی، یک همچین آدمی در نهایت بر سر شستا ذبح شد) شریعتمداری آمد، افشاگری گسترده داشت و در نهایت آقای رضوانی فر گماشته خودش تلویحا وزارتش را متهم به برکناری او بخاطر مبارزه با فساد کرد؟

شما با افرادی مواجه می‌شوید که یک پا در گرجستان و یک پا دل در گرو ایرلن دارند و یک پا در بیت خاتمی دارند و یک دل عاشق سیدعلی هستند؟! و دست به سینه به طرف پاستور می‌نشینند؟ رسانه‌ها را بخوبی در دست دارند و هر کدام آن‌ها یک اسپانسر رسانه‌ای دارند، شما بارفتار‌های قومی قبیله‌ای زیاد مواجه خواهید شد، راستی منتظر باشید به زوده‌ای عده‌ای برای چک آپ سلامتی شما و پیشنهاد تزریقات در دفتر و عرض نگرانی بابت سلامتی شما به حضور می‌رسند به هر طریق ممکن هم می‌رسند، سلامتی وزیر برایشان خیلی مهم است؟ اما روزیکه ترکش اعتراضات کارگری و بازنشستگی را با فریاد شفافیت طلبی در صحن مجلس به سوی شما حواله دادند، همین‌ها زودتر از شما جانشین شما را بو خواهند کشید؟

(۱۴۰۰.۶.۴ فردای روز رای اعتماد)

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال کانال"نه به عوام فریبی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین