پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
بلندمرتبه‌سازی در حریم رودخانه زاینده‌رود، مادی‌های منشعب از رودخانه، محور فرهنگی تاریخی اصفهان، میدان نقش‌جهان و بازار بزرگ غیرقانونی و تخلف است.
شعار سال: معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی دارای ساختار تاریخی است، گفت: با توجه به ساختار تاریخی شهر کلیه کاربری‌ها و کد‌های ارتفاعی شهر اصفهان بر اساس این ساختار تاریخی تعریف و مصوب شده است.

امیر زاغیان ادامه داد: طبق ساختار تاریخی شهر اصفهان بلندمرتبه‌سازی در حریم و محدوده رودخانه زاینده‌رود، مادی‌های منشعب از رودخانه، محور فرهنگی تاریخی اصفهان، میدان نقش‌جهان و بازار بزرگ غیرقانونی و تخلف است.

وی در پاسخ به پرسش رخدادشهر مبنی بر اینکه آیا ساخت‌وساز مجتمع مسکونی تجاری با ۱۰ سقف در خیابان شمس‌آبادی بر مادی نیاصرم جز ساختمان‌های بلندمرتبه دسته‌بندی‌شده و ساخت آن غیرقانونی است، گفت: ساخت ساختمانی با ۱۰ سقف در هسته مرکزی شهر تاریخی اصفهان تخلف و غیرقانونی است و مرجع صدور پروانه (شهرداری منطقه یک) باید نسبت به این تخلف پاسخگو باشد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره با اقدامات نظارتی انجام‌شده، گفت: اداره راه و شهرسازی به‌عنوان ناظر عالی و به ‌منظور اجرای قانون طبق ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام‌مهندسی از محل بازدید داشته و نسبت به صدور اخطار به مرجع صدور پروانه ( شهرداری)، مهندس طراح و ناظر طرح اقدام نموده است.

همچنین مستندات این ساخت‌وساز غیرقانونی از سوی معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان به اداره بازرسی ارائه‌شده اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رخداد شهر، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۳۸۹، rokhdadshahr.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین