در این متن سعی شـده اسـت بـا بررسـی ویژگی هـا و الزامـات دستگاه متولی آموزشهای فنی و حرفهای از بعد اجرایی و قانونی، به مشکلات ناشی از ورود دسـتگاه هـای مختلـف بـه آموزش فنی و حرفهای پرداخته شود و کارکردهای نابسامان رادر این خصوص آسیب شناسی نماید و در ادامه با بررسـی مشخصههای لازم برای یک نظام منسجم مهارتی، تدوین استانداردهای مهارت آمـوزش و برنامـه درسـی، نظـام تعیـین صلاحیت حرفهای (آزمون و ارزشیابی)، نظام مدون تربیت مربی و آموزشهای ضمن خدمت، سیستم نظارت و ارزیـابی آموزشگاههای فنی وحرفهای آزاد مورد بحث قرار گرفته و سازوکارهایی را برای استفاده بهینه از ظرفیت هـای آموزشـی بخش خصوصی و کاهش مشکلات ناشی از ورود دستگاههای مختلف به آموزشهای فنی و حرفهای بیان کند.
شعار سال: در این متن سعی شـده اسـت بـا بررسـی ویژگی هـا و الزامـات دستگاه متولی آموزشهای فنی و حرفهای از بعد اجرایی و قانونی، به مشکلات ناشی از ورود دسـتگاه هـای مختلـف بـه آموزش فنی و حرفهای پرداخته شود و کارکردهای نابسامان رادر این خصوص آسیب شناسی نماید و در ادامه با بررسـی مشخصههای لازم برای یک نظام منسجم مهارتی، تدوین استانداردهای مهارت آمـوزش و برنامـه درسـی، نظـام تعیـین صلاحیت حرفهای (آزمون و ارزشیابی)، نظام مدون تربیت مربی و آموزشهای ضمن خدمت، سیستم نظارت و ارزیـابی آموزشگاههای فنی وحرفهای آزاد مورد بحث قرار گرفته و سازوکارهایی را برای استفاده بهینه از ظرفیت هـای آموزشـی بخش خصوصی و کاهش مشکلات ناشی از ورود دستگاههای مختلف به آموزشهای فنی و حرفهای بیان کند.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای