پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
نخست‌وزیر ایتالیا از دیکته‌های بروکسل به شدت انتقاد کرد؛ حمله ماتئو رنتزی به کمیسیون اروپا در آستانه رفراندوم ایتالیاست که ممکن است آینده سیاسی او را مشخص کند.

شعار سال:

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در آستانه رفراندوم چهارم دسامبر گفت: زمان آن فرا رسیده که دیکته‌ها تمام شود.

نخست‌وزیر چپگرای ایتالیا اخیرا پیش‌بینی کرده بود که در صورت شکست رفراندوم چهارم دسامبر برای اصلاح قانون اساسی فجایای مهمی رخ نمی‌دهد. اصلاحات پیشنهادی که از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است، با هدف افزایش ثبات سیاسی در کشوری انجام می‌شود که از سال 1945 شاهد روی کار آمدن 63 دولت بوده است. علاوه بر این تلاش می‌شود کار پارلمان و سیستم انتخاباتی ایتالیا ساده شود و سیستم موجود که طبق آن باید یک قانون همزمان در دوره مشخصی در دو مجلس تصویب شود، به پایان می‌رسد. تصویب در یک دوره مشخص روندی است که ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

به رای‌گیری چهارم دسامبر به چشم رفراندومی بر عملکرد دو سال و نیم رنتزی در مقام نخست‌وزیری ایتالیا نگاه می‌شود. او ابتدا گفته بود که در صورت شکست استعفا می‌دهد اما با نزدیک شدن به زمان رفراندوم‌ و احتمال شکست در این رابطه سکوت کرده است.

تازه‌ترین تحولات زمانی به وجود آمد که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی اظهارات رنتزی را "نابه‌جا" توصیف کرد. رنتزی اخیرا اظهارات ضد اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 19 آبان 1395، کد مطلب:  95081913547  : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین