پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
سیاهکلی گفت: پیشنهاد می‌کنم برای کنترل و اصلاح رفتار قضات و ارباب رجوع در همه محاکم و دادگاه‌ها دوربین نصب شود تا هیچ حقی از قضات و مردم ضایع نشود.
شعار سال: لطف الله سیاهکلی در نشست صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان با رئیس قوه قضائیه در دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مردم زیادی به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند که ۱۵ درصد شاکیان از قوه قضاییه گلایه دارند که نمی‌دانیم چگونه از حق مردم دفاع کرده و با قضات روبرو شویم.
 
وی افزود: راه ورود به دستگاه قضا و ارتباط با قضات را نمی‌دانیم در حالی که نماینده و وکیل مردم هستیم و باید بتوانیم هم به موکلین خود و هم قضات مشورت دهیم و کمک باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در استان با چند چالش و مشکل جدی مواجهیم و از ریاست محترم قوه قضائیه انتظار داریم در حل آن‌ها به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در عرصه منابع طبیعی است که مردم را ناراضی کرده و گاهی پس از سال‌ها به پرونده رسیدگی می‌شود که پیامد‌های منفی زیادی دارد.

سیاهکلی اظهارداشت: گاهی اوقات، قضات بر اساس قانون حکم قلع و قمع صادر می‌کنند، اما قانون گفته مصادره هم می‌تواند بعنوان یک حکم باشد، اما شاهدیم یک قاضی دستور قطع هزاران درخت را صادر کرده در حالی که می‌تواند این حکم به مصادره تبدیل شده و از انفال صیانت شود.
 
در محاکم قضایی دوربین نصب شود

اجرای اصل ۴۴ مناسب نبود

نماینده قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که تنها اصلی است که قانون شده، اما در اجرا به اهلیت افراد توجه نکردیم و یک کارخانه بزرگ بنام کنتور سازی که برند جهانی بود را به نا اهل دادیم تا آن را نابود کند.

وی یادآورشد: وقفی بودن زمین‌ها از دیگر مشکلات مردم استان است به طوری که زمین‌های شهری مانند زیاران در شهرستان آبیک به طور کامل وقف آستان قدس رضوی است و مردم در این زمینه چالش دارند.

سیاهکلی افزود: مگر می‌شود بدون اثبات مالکیت کوه و چشمه و رودخانه را وقف بدانیم و مردم یک شهر را به مقدسات بدبین کنیم لذا انتظار داریم این مشکل حل و فصل شود.

قضات بر اساس حق و قانون باید حکم صادر کنند

سیاهکلی گفت: از ریاست قوه قضاّئیه سوال می‌کنم آیا در محکمه‌های ما باید اجرای قانون را برای قانون داشته باشیم یا قانون ابزاری برای رسیدن به حق است؟

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قاضی بر اساس قانون، عدالت و حق باید حکم کند و این که فقط بخواهیم قانون را به خاطر قانون اجرا کنیم منطقی نیست.

در محاکم قضایی دوربین نصب شود

سیاهکلی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برای کنترل و اصلاح رفتار قضات و ارباب رجوع در همه محاکم و دادگاه‌ها دوربین نصب شود تا هیچ حقی از قضات و مردم ضایع نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۰۵۹۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
اگر کسی بخواهد رفتار خوبی داشته باشد و قضاوت درست بدون دوربین هم باید به همین صورت باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین