پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده تبریز واقع در منطقه صنعتی غرب تبریز با حضور رییس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح و راه اندازی شد.

شعار سال:  مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده تبریز واقع در منطقه صنعتی غرب تبریز با حضور رییس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح و راه اندازی شد.
 
این مرکز در مساحت پنج هزار متر مربع در منطقه قراملک تبریز و در جوار شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده است که یکهزار و ۵۰۰ مترمربع آن به تاسیسات کارگاهی و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آن به فضاهای ستادی و کارگاهی کوچک برای قراردادن در اختیار شرکت های نوپا اختصاص دارد. 
 
مهندسی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، هوافضا، رایانه، پزشکی، شیمی و پلیمر، طراحی صنعتی، لیزر فیزیک و اپتیک، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، مدیریت و توسعه بازار شامل بازاریابی و بازارسازی داخلی و صادرات، توسعه و گسترش تجارت الکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری، هوش مصنوعی و علوم شناختی،  انفورماتیک و سیستم های مبتنی بر آی تی از جمله محورهای اصلی و مهم فعالیت مرکز نوآوری شهید فخری زاده تبریز است.
 
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا در مراسم آغاز به کار این مرکزبا بیان اینکه ایجاد و راه اندازی چنین مجموعه ای در راستای گام دوم بیانیه انقلاب  اسلامی و ورود بسیج به مقوله های علمی به انجام می رسد، یادآور شد: مرکز نوآوری صنعتی فخری زاده تبریز برای نخستین بار در میان سپاه های استان های کشور راه اندازی می شود که برای آذربایجان شرقی که قطب صنعتی کشور به شمار می رود افتخاری مهم به شمار می رود.
 
نادر ارسلانی ایجاد اشتغال پایدار، شناسایی افراد خلاق و دارای ایده های ارزشمند، توسعه شرکت های دانش بنیان، ایجاد حلقه های علمی و فناوری در بین مخترعان و مبتکران آذربایجان شرقی، ایجاد بسترهای همکاری و هم افزایی بین بخشی، ایجاد ثروت و ارزش افزوده در واحدهای قابل ارتقا، کمک به بالندگی علمی و اقتصادی منطقه و کشور، توسعه شکل گیری شرکت های تعاونی دانش بنیان، همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و مراکز صنعتی و شناسایی مساله و حرمت در راستای حل آن را از اهداف مهم راه اندازی مرکز نوآوری شهید فخری زاده تبریز بیان کرد.
 
وی محل استقرار مرکز نوآوری شهید فخری زاده را به دلیل نزدیکی و همجواری با منطقه صنعتی غرب تبریز و شرکت های مختلف و عدیده صنعتی مهم خواند و گفت: زمین این مرکز توسط شرکت لیفتراک سازی به مدت ۵ سال در اختیار بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی قرار گرفته است که ارزش  اجاره این مدت بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده و تاکنون بسیج برای تجهیز آن بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.
 
ارسلانی خدمات مرکز یاد شده به مخترعان، مبتکران و ایده پردازان را رایگان اعلام و اضافه کرد: سند چشم انداز و افق ۵ ساله مرکز نوآوری شهید فخری زاده تبریز به گونه ای تدوین شده است که طی این مدت این محل، مرکزی برای تولید ثروت برای ایران اسلامی و آذربایجان شرقی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت مرکز نوآوری شهید فخری زاده به طور کامل مردمی است، اظهار کرد: بر همین اساس مدیر این مرکز یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه های تبریز است و در این خصوص بسیج برخورد تشکیلاتی نداشته است.
 
ارسلانی حمایت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت های نوپا را ۳ تا ۵ ساله عنوان کرد و افزود: در این مدت باید شرکت های مربوطه به ثبات رسیده و بتوانند درآمدزایی داشته باشند در غیر این صورت و ناتوانی شرکت ها از ارایه محصول، از مرکز اخراج خواهند شد.
 
وی گفت: مرکز نوآوری شهید فخری زاده در سطح نمونه سازی آماده ارایه خدمات است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا ضمن پر کردن فرم های درخواستی، طرح های خود را به داوری تحویل داده و سپس با پذیرش در آن  به مدت یک سال در قالب ۲ بازه زمانی ۶ ماهه فرصت دارند در مرکز مستقر شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   9 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84489299

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین