پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
جانشین رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح لایه به لایه یا کنترل از مبدا برای نخستین بار در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گفت: در اجرای این طرح از خروج افرادی که مجوزهای لازم ندارند، برای سفر به کربلا جلوگیری می شود.

شعار سال:سردار مهدی معصوم بیگی روز جمعه افزود: امسال در مراسم اربعین حسینی طرح لایه به لایه یا کنترل از مبدا به صورت ویژه برای نخستین بار انجام می شود.

وی با اشاره به این که این طرح برای جلوگیری از تراکم بی جهت در مرز و مسیرها، اجرا می شود، گفت: این طرح نوشته و ابلاغ شده و مجریان دست اندرکار توجیه شده و آموزش دیده اند تا از مبدا خروج افراد کنترل شود. براین اساس از خروج افرادی که دارای مجوزهای لازم یعنی ویزا و گذرنامه نیستند، جلوگیری می شود و بدون داشتن این مجوزها امکان خروج از مرز وجود ندارد.

جانشین رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد: در تمام پایانه ها در کل استان ها از شرقی ترین، جنوبی ترین، غربی ترین و شمالی ترین، ایستگاه های بازرسی در مسیر فعال شده است و افراد بدون مجوز لازم خروج از مرز را در همان ابتدا متوقف و برمی گردانند.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه این کنترل در چند بخش انجام می شود، گفت: یک بخش شامل زائران ایرانی هستند که در صورت نداشتن گذرنامه یا ویزا در همان ابتدا نگه داشته و باز گردانده می شوند.

وی اضافه کرد: بخش دیگر مربوط به اتباع بیگانه ای است که دارای مجوز سکونت در کشور هستند اما مجوز خروج از مرز ندارند و به همین دلیل اعلام شده است تا این دسته از افراد به شهر و استان هایی که مجوز سکونت دارند، بازگردند.

معصوم بیگی ادامه داد: اتباعی که مجوز سکونت در کشور و همچنین خروج از کشور را دارند با هماهنگی انجام شده تنها از استان خوزستان و مرز شلمچه امکان خروج از کشور را دارند.

وی اضافه کرد: اتباع بیگانه ای که مجوز خروج از کشور و مجوز سکونت در کشور را ندارند، دستگیر می شوند و به اردوگاه هایی که پیش بینی کرده ایم منتقل و از کشور خارج می شوند.

وی تاکید کرد: به استان ها ابلاغ شده تا ایستگاه های بازرسی در سطح کشور با تامین نیروی انسانی و تجهیزات تقویت شوند تا در حوزه امنیتی فعال تر عمل کنند و از سوی دیگر در برخورد با قاچاق خلایی ایجاد نشود و افراد سودجو نتوانند از این خلا استفاده کنند.

حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت روز گذشته (پنجشنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون یک میلیون و 170 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی امسال نام نویسی کرده اند.

بر اساس آخرین آمار موجود تاکنون بیش از 850 هزار ویزا برای افرادی که به درستی مراحل قانونی ثبت نام را سپری کرده اند، صادر شده است.

به گفته محمدی، براساس تقسیم بندی های انجام گرفته براساس آخرین آمار ثبت نام کنندگان، 31 درصد از این تعداد از مرز شلمچه، 23 درصد چزابه، 42 درصد مهران و چهار درصد از طریق مرز هوایی کشورمان راهی عراق برای حضور در آیین اربعین خواهند شد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه احتمالا بیست و پنجم ماه جاری(آبان) آخرین روز ثبت نام زائران در سامانه خواهد بود، گفت: تا هر زمانی که کنسولگری عراق برای پذیرش زائران فعالیت کند، ما نیز حضور خواهیم داشت.

بر اساس اطلاعات و آمار موجود و اعلامی از سوی مسوولان و دست اندرکاران در اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در مراسم اربعین راهی عراق شدند که امسال رقمی بیش از این یش بینی می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 21 آبان 1395، کد مطلب: 82303425:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین