پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کار بنیاد شهید بنگاه‌داری نیست بلکه وظیفه این نهاد ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است لذا نباید وقت بنیاد صرف بنگاه‌داری شود.

شعار سال: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت اقتصادی بنیاد شهید به عنوان یک موضوع حاشیه‌ای باید در قالب یک مدیریت مستقل صورت گیرد.
 
وی گفت: مجموعه اقتصادی بنیاد باید در قالب یک تفاهم نامه و بر مبنای بودجه و فعالیت مشخص و شفاف و به شکل درآمد و هزینه فعالیت داشته باشد، درآمد توسط بخش های اقتصادی تولید و در موارد مورد نیاز و در راستای اهداف و وظائف بنیاد شهید هزینه شود.
 
معاون رییس جمهوری ادامه داد: ما به دنبال اصلاح ساختار بخش های اقتصادی بنیاد نظیر بانک و بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک بنیاد هستیم.
 
قاضی زاده هاشمی گفت: در وهله نخست نیازمند ارزیابی دارایی ها و تهیه گزارش برای شناخت از این مجموعه ها هستیم تا با کمک افراد صاحبنظر در حوزه اقتصاد، برنامه ای جامع برای تغییر و تحول و رشد ساختار اقتصادی بنیاد تهیه شود و البته طی این روند چند ماه به طول می انجامد.
 
وی گفت: تامین بودجه و درآمد برای رسیدگی به امور بنیاد شهید یکی از اهداف تغییر و تحول یاد شده در ساختار اقتصادی بنیاد است، در حال حاضر تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران به دلیل کمبود منابع در نوبت دریافت خدمات قرار دارند.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بنیاد اکنون به طور متوسط به کمتر از یک سوم جامعه هدف خود نظیر جانبازان و یا اقشار نیازمند به کمک معیشتی، خدمات می دهد.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: از طرفی بخش اقتصادی بنیاد باید تامین نیازهای جامعه هدف این نهاد را مدنظر داشته باشد، تامین اقلام مختلف مانند ویلچر، دارو و خدمات آموزشی و همچنین تامین اشتغال جامعه ایثارگری از وظائف تعریف شده برای مجموعه های اقتصادی بنیاد در چشم انداز تحول این نهاد است.
 
وی گفت: در ادوار گذشته مدیریت بنیاد شهید، برخی از این واگذاری ها انجام شده است و از آنجا که اکنون فعالیت و کارآریی برخی شرکتها متنوع و متفاوت است، ممکن است فقط برخی شرکت‌ها واگذار شوند اما برخی دیگر مانند بانک که در تامین منابع مالی بنیاد می توانند موثر باشند، حفظ گردند، بنابراین با توجه به نوع تشکیلات و فعالیت شرکتهای اقتصادی، تصمیمات مختلفی در خصوص آنها اتخاذ خواهد شد.
 
بر اساس اعلام رییس بنیاد شهید، این نهاد خدمت رسان دارای حدود ۱۴۰ شرکت و مجموعه اقتصادی است که برخی وابسته به این نهاد، تعدادی تحت مدیریت و نام بنیاد شهید و برخی نیز با سهام داری جامعه ایثارگری اداره می شوند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  16 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84496847

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
ارائه خدمت به ایثارگران به صورتی که باید باشه، در بعضی از موارد نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین