پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
محمدرضا شانه ساز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما درباره صنعت دارو اظهار داشت: ما با پشتوانه صنعت داروسازی که داریم توانستیم مجموع ارز ترجیحی و سایر ارز‌های نیمایی دارو را از ۴.۲ میلیارد دلار به ۲.۸۴ میلیارد دلار از سال ۹۷ تا ۹۹ کاهش دهیم این در حالی است که میزان ارزبری در مواد اولیه دو درصد افزایش داشت در حالی که در حوزه دارو ۳۱ درصد ارزبری مان در واردات کاهش یافت.
شعار سال: وی افزود: در حوزه دارو، تجهیزات و مکمل‌ها و شیرخشک ۱۰ درصد ارزبری در تولید افزایش یافته و ۲۹ درصد در واردات کاهش یافته است در مکمل‌ها و شیرخشک ارزبری مان در حوزه تولید ۴۸ درصد افزایش یافته و ۷۴ درصد واردات مکمل مان کاهش یافته است. در مکمل و شیرخشک ارزبری در تولید ۴٨ درصد افزایش و ٧۴ درصد واردات مکمل کاهش پیدا کرده است.

شانه ساز با اشاره به بازار ریالی دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: تولید داخل ما مجموعاً ۸۲ درصد رشد داشته و ۲۶ درصد واردات کاهش یافته است و درحوزه مکمل و شیرخشک ۵۱ درصد بازار تولیدمان رشد داشته و در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل ٩٢ درصد رشد تولید داخل داشتیم و ٢١ درصد کاهش واردات داشتیم با توجه به اینکه اجازه واردات اقلام دارای مشابه داخل را نمی‌دهیم امیدواریم این روند ادامه یابد و راهی جز این نداریم که از صنعت تولید داخل، حمایت کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برنامه ما این است که تا آخر سال انسولین را به طور کامل در داخل تولید کنیم. این موضوع قرار بود سال ۱۳۹۹ انجام شود که به دلیل تحریم‌ها میسر نشد؛ همچنین واکسن آنفلوآنزای تولید داخل از امسال وارد چرخه مصرف شد و این نشان داد که تحریم‌ها نه تنها نتوانسته مانعی بر سر راه شرکت‌های داروسازی شود بلکه انگیزه آن‌ها را برای حضور هرچه بیشتر در بازار‌های داخلی و بین‌المللی بیشتر کرده است.

وی درباره آخرین خبر‌ها از واکسن‌های ایرانی کرونا، بیان کرد: الان واکسن‌های سه شرکت مجوز گرفته و وارد بازار شدند و دو شرکت دیگر هم در آستانه ورود هستند و ظرف ۲۰ روز تا یک ماه آینده آن‌ها هم به بازار می‌آیند. آنچه که قطعا می‌توان گفت این است که باید به فکر بازار‌های صادراتی باشیم و تعداد تولید کنندگان ما بسیار فراتر از نیاز داخل کشور است.
 
واکسیناسیون فراگیر و قطع احتمالی واردات واکسن کرونا از آبان ماه

وی ادامه داد: تاکنون آنچه که از واکسن تولید داخلی تحویل گرفتیم، بیش از ۱۰ درصد کل واکسن‌هایی بوده که تامین شده است. زیرا بر اساس سیاست‌هایی که نظام قائل بود، مردم باید در اسرع وقت واکسینه می‌شدند که واردات هم رشد و سرعت قابل توجهی پیدا کرد. البته ما فکر می‌کنیم که دیگر واقعا نیازی به واردات نداریم. به جز آن محموله‌هایی که تاکنون قرار و تفاهماتش گذاشته شده است. بر این اساس می‌توانیم بعد از مهر ماه و اوایل آبان ماه، نیازمان را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین کنیم بنابراین دوز بوستر و واکسن برای سایر گروه‌هایی که باید واکسن تزریق کنند، از محل تولیدکنندگان داخلی قابل دسترس خواهند بود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مقدمات کار واکسن برکت برای دریافت تاییدیه سازمان جهانی بهداشت انجام شده و مدارک را کامل کردند و برای اخذ مجوز از سازمان جهانی بهداشت کاندید شده اند.

وی در پایان گفت: ضابطه قیمت گذاری دارو تغییر کرد و در جلسه با سازمان حمایت به جمع بندی خوبی رسیدیم تا انتظارات صنعت داروسازی را برآورده کنیم از سندیکای دارو درخواست داریم در زمینه سرمایه گذاری در صنعت پیشنهادات را برای بودجه ۱۴۰۱ اعلام کنند تا به مجلس ارائه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۳۵۵، http://www.didbaniran.ir/
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
واکسن های تولید داخل به مرحله‌ای خواهند رسید که نیاز کشور را برآورده می‌کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
باعث خوشحالیه که بتونیم خودمون در تولید دارو حرفی برای گفتن داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین