پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان رشته­‌های تخصصی علوم پایه و داروسازی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت ­های دانش‌بنیان و شرکت ­های مستقر در مراکز رشد و پارک­‌های فناوری سلامت ابلاغ شد.

شعار سال:محمدرضا منظم مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، گفت: شفاف‌سازی فرایند‌های اداری در سازمان‌های دولتی همواره از مطالبات جدی فناوران حوزه سلامت بوده و وجود آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی می‌تواند به حل مشکلات در زمینه تولید محصولات فناورانه در داخل کشور کمک کند.
 
وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی وزارت بهداشت همواره نقش مهمی در ایجاد دانش و انجام تحقیق و توسعه در راستای تولید محصولات فناورانه با تکنولوژی بالا داشته‌اند.
 
منظم افزود: با توجه به وجود تعهد قانونی خدمت به دولت در ازای دوره تحصیل برای فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی، طبق مصوبه قبلی معاونت آموزشی وزارت امکان اشتغال در بخش خصوصی در ازای دوره تعهد، تنها در شرکت‌های دانش بنیان برای این افراد میسر بود. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت که به طور کلی متعلق به اعضا هیات علمی بوده و نیازی شدیدی به این‌گونه افراد دارند، دانش‌بنیان نیستند.
 
وی ادامه داد: در جهت رفع موانع تولید در کشور، با همت و مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانش‌آموختگان مقطع دکتری تخصصی هرکدام از رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در کلیه شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت تعهدات قانونی دوره تخصص خود را بگذرانند.
 
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: دستورالعمل مرتبط با این موضوع با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی تهیه و به تایید وزیر بهداشت رسیده است این دستورالعمل طی نامه به شماره ۱۶۶۴/۱۰۱/د مورخ ۴ مهرماه ۱۴۰۰ از سوی وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک‌ها درخواست خود را پیگیری کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو ، تاریخ انتشار: 24  مهر  1400، کدخبر: ، www.snn.ir،970759

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین