پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی کشور گفت: متأسفانه تناقض میان مسئولان و مردم ما همچنان باقی مانده است؛ به عبارت دیگر، مدیران ما هنوز درک نکرده‌اند که مزدور مردم هستند و باید برای آن‌ها خدمت کنند، حضرت امام (ره) فرمودند اگر به من خدمت‌گزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید.

شعار سال:جواد منصوری نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره روش حجت‌الاسلام رئیسی درباره برقراری ارتباط با مردم در راستای بازسازی اعتماد عمومی جامعه، گفت: در علم مدیریت نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد این است که مدیر باید از تمامی قسمت‌های تحت مدیریت خودش آگاهی داشته باشد و این آگاهی باید به‌ صورت حضوری و نه ذهنی باشد.
 
وی اضافه کرد: به‌ عبارت‌ دیگر به همین دلیل است که در اکثر کشورهای دنیا، مدیران از سطوح پایین اجرایی مرحله‌ به‌ مرحله ارتقا می‌یابند و نیاز است که نسبت به مراحل قبل از خودشان یک شناخت عمومی و حضوری داشته و در جریان مدیریت خودشان قرار گیرند تا در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قضاوت‌ها آگاهانه و توانمندانه عمل کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این مسئله در جمهوری اسلامی به دلایلی تاکنون عملی نشده است؛ به‌ عبارت‌ دیگر معمولاً مدیران ما از خارج دستگاه می‌آیند و وارد یک دستگاه می‌شوند، ‌حالا یک اداره، استانداری، وزارتخانه، دانشگاه یا ریاست‌جمهوری، فرقی نمی‌کند، در نتیجه مدیران ما غالباً از مجموعه بخش‌های تحت مدیریت خودشان شناخت عینی و حضوری ندارند و از طرف دیگر هم به‌ نوعی متأسفانه در کشور ما این‌طور القا شده که لازم نیست که مدیر در همه‌ جا خودش حضور داشته باشد و یا وقتش را برای گفت‌وگو با مردم کارگران یا کارمندان صرف کند.
 
منصوری با بیان اینکه یک اتفاقی در سال ۱۳۶۰ افتاد و آن ضربه بسیار سنگین و جبران‌ناپذیری بود که منافقین و ضد انقلاب به‌ نظام جمهوری اسلامی وارد کردند، گفت: این اتفاق و ضربه سنگین با ترورهای گسترده‌ای که نسبت به مسئولان کشور انجام دادند، همراه بود و عملاً ارتباط مدیران کشور با مردم به حداقل رسید؛ به‌گونه‌ای که مردم به‌ ندرت می‌توانستند حتی با یک مدیر در سطوح پایین جامعه، ولو در حد یک دهدار یا رئیس اداره، ملاقات کرده و دغدغه‌هایشان را به مطرح کنند.
 
عدم ارتباط نزدیک مدیران سطوح پایینی کشور با مردم قابل‌قبول نیست

وی ادامه داد: در حال حاضر حضور مسئولان در بین مردم دارای تشریفات و مراحل اداری است که از این نظر برای ما واقعاً یک نقطه‌ ضعف و منفی در کشور است، اما به‌ هر حال با توجیه مسئله امنیتی، متأسفانه این موضوع از بالاترین سطح تا پایین‌ترین سطح مدیران کشور شکل گرفته و ادامه پیدا کرده که البته به اعتقاد من بسیاری از این موارد غیرمنطقی و غیرواقع‌بینانه است و هیچ توجیه امنیتی و ضرورتی ندارد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: البته برای سطوح بالای مسئولان کشور تا حدی ممکن است موضوع حضور کمتر در بین مردم در مقطع فعلی را بپذیریم، اما برای مدیران سطوح پایین، این محدودیت تماس با مردم با توجیه امنیتی و اینکه شأن مدیریت پایین می‌آید، اصلاً قابل‌ قبول نیست.
 
منصوری همچنین درباره دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب نسبت به حضور مسئولان در بین مردم نیز تأکید کرد: از ابتدا یک انقلاب و نظام مردمی است و لذا باید با مردم باشد و مردم صاحب کشور و صاحب‌ اختیار هستند و کل مسئولان در واقع مستخدمین مردم و به قول امام (ره) مزدور مردم هستند و باید برای مردم کار کنند.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه تناقض میان مسئولان و مردم ما همچنان باقی مانده است؛ به‌ عبارت‌ دیگر، مدیران ما هنوز درک نکرده‌اند که مزدور مردم هستند و باید برای آن‌ها خدمت کنند، حضرت امام (ره) فرمودند اگر به من خدمت‌گزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید. امام (ره) واقعاً برای مردم و به فکر مردم بودند و می‌خواستند هر طور شده با مردم تماس داشته باشند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، تاریخ انتشار:  10 آبان1400، کدخبر:119778 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین