پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای آنکه سفر‌های استانی نتیجه مطلوب داشته باشد، بایستی تصمیمات به صورت کارشناسی و تخصّصی گرفته شود و از مصوّباتِ زیاد که قابلیتِ انجام یا پیگیری ندارد جلوگیری شود.

شعار سال:«زهره سادات لاجوردی»، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با «اهمیت سفرهای استانی رییس‌جمهور در گره‌گشایی از مشکلات مردم و حل مشکلات استان‌ها» گفت: سفرهای استانی که در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری شده، تحوّلی مهم در نوع حکمرانی اسلامی است. تجربه اینگونه سفرها در دوره های قبل نیز بوده امّا در دولت آقای رئیسی در بازه زمانی کوتاه، سفرهای متعدّدی انجام شده که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.
 
او با بیان این جمله که «اهمیت این سفرها از جهات مختلف قابل ملاحظه است» ادامه داد: اولا ریل‌گذاریِ جدیدی در نوع حکمرانی و تعامل با مردم در حال شکل گیری است. سفرهای دولتِ سیزدهم بدون تشریفاتِ معمول و با هزینه کم انجام می شود و این امیدِ مردم را می افزاید چرا که دوری از اسراف و گفتگوهای ‌بی‌واسطه با مردم و تاکید بر کارآمدی و عملگرایی در این سفرها، رویکردی است که پیشتر، کمرنگ شده بود.
 
لاجوردی همچنین افزود: ثانیاً حضور رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولتی، جریان امور را در استان‌ها تسهیل می‌کند و موجب می‌شود تصمیمات، واقعی تر و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های منطقه ای گرفته شود.
 
عضو فراکسیون زنان در خصوص تاثیر سفرهای استانی آقای رئیسی بر کارآمدتر شدن مدیران و استانداران بیان کرد: نظارت میدانیِ دولت بر جریان امور و عملکردِ مدیران استانی و منطقه ای در صورتی که به صورت مستمر باشد، حتماً در بهبود عملکردها مؤثّر خواهد بود. وقتی مدیران بدانند که عملکردشان از نزدیک هم رصد خواهد شد، طبیعتاً در پیگیری امور و انجام مسئولیت های دقت بیشتری خواهند کرد.

او در خصوص راهکار برای کسب نتیجه مطلوب در سفرهای استانی گفت: برای آنکه سفرهای استانی نتیجه مطلوب داشته باشد، بایستی تصمیمات به صورت کارشناسی و تخصّصی گرفته شود و از مصوّباتِ زیاد که قابلیتِ انجام یا پیگیری ندارد جلوگیری شود. چنانچه این موارد رعایت نشود، در بلند مدّت تاثیرات معکوسی خواهد داشت و امیدِ مردم به بهبود واقعیِ امور از بین خواهد رفت. همچنین درنظر گرفتنِ اولویت، در سفرها ضروری است. بایستی هم استان های محروم در اولویت باشند و هم مصوّبات بر مبنای، اهمیت و ضرورت اولویت بندی شوند.
 
لاجوردی در پایان افزود: بنابر آنچه گفته شد لازم است برای حفظ امیدها، سفرهای استانی با رویکردِ عملگرایی و به دور از تشریفات ادامه یابد و همچنین مصوّبات با در نظر گرفتن اولویت ها و براساس کار کارشناسی انجام شود و از همه مهمتر حتماً تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:  11 آبان  1400، کدخبر:1254767 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین