پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در سفر به خوزستان همه مقامات عالی این قوه حضور داشتند گفت: برابر با تصمیم و ضرورتی که احساس شد، اصلاح ساختار‌های دادگستری خوزستان در این سفر به تصویب رسید.

شعار سال:حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در بخش پایانی سفر خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای اصلاح ساختار سازمانی دادگستری خوزستان تعدادی از پست ها در دادسرا و دادگاه های استان اضافه و به تصویب رسید.
 
اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیر مجموعه قضا در خوزستان
 
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی در مدت ۲ سال، مازاد بر اعتبارات سالیانه سازمان‌ها و دستگاه های زیرمجموعه قوه قضاییه در خوزستان، اختصاص یابد.
 
رییس قوه قضاییه افزود: این اعتبارات به منظور رفع برخی کمبودها از جمله محل اداری و تامین تجهیزات پیش بینی شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، خوزستان را استانی با مختصات و ویژگی های خاص بیان کرد و گفت: این استان از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است اما از سوی دیگر با محرومیت هایی در بخش های مختلف روبه رو است.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از سفر به خوزستان یک تیم کارشناسی به این استان اعزام شد افزود:بر اساس مطالعات و بررسی هایی که از پیش صورت گرفت، لازم بود رفع مشکلات خوزستان از طریق اقدامات فوق العاده و بیش از حرکت های عادی و متعارف، مورد پیگیری قرار گیرد.
 
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در این سفر از حضور همه مدیران عالی این قوه استفاده شد ادامه داد: هر کدام از این مدیران با ماموریت های خاصی که برای آنها تعریف شد به شهرستان های مختلف استان اعزام شدند و از نزدیک مشکلات و چالش های استان را بررسی کردند.
 
وی بیان کرد: بخشی از این بازدیدها به رسوب کالا در بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر مرتبط می شد که با تصمیم گیری صورت گرفته، وضعیت این کالاها تعیین تکلیف شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: علاوه براین در خصوص کالاهای دپو شده در انبارهای تملیکی خوزستان دستورات لازم برای تعیین تکلیف شدن این بخش از کالاها صادر شد.
 
رییس قوه قضاییه یکی از اقدامات خاص صورت گرفته در این سفر را انجام ملاقات های متعدد مردمی توسط خود، معاونان این قوه، دادستان کل کشور و رییس دیوان عالی کشور بیان کرد و افزود: این بازدید ها از ابتدای صبح شروع شد و تا عصر امروز ادامه داشت.
 
وی بیان کرد: در این دیدارها، اظهارات ۵۳ نفر از شهروندان خوزستانی استماع، و دستوراتی برای پیگیری مسایل آنها داده شد؛ همچنین تعداد زیادی نامه مردمی جمع آوری شد که به زودی بررسی آنها انجام خواهد شد.
 
وی همچنین به انجام بررسی پرونده های خاص در دادگستری خوزستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این امروز با علما و اقشار مردمی که در بین آنها طوایف مختلفی حضور داشتند نیز دیدار شد.
 
وی افزود: در ادامه سفر امروز با حضور در نشست شورای اداری استان، مشکلات و چالش های استان با حضور مدیران ارشد خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و برای پیگیری آنها دستورات لازم صادر شد.
 
رییس قوه قضاییه همچنین به جلسه قضایی با حضور نمایندگان قضات، کارکنان و شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: مشکلات و خواسته هایی از سوی آنها بیان شد که تصمیم گیری درمورد بخشی از این خواسته ها امروز صورت گرفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: صدور مجوز برای فعالیت دفاتر خدمات قضایی در شهرهای استان یکی از خواسته هایی بود که با کلیات آن موافقت شد و این درحالی است که با راه اندازی دفاتر جدید در استان های دیگر موافقت نمی شود.
 
وی همچنین افزود: مسائل دیگری در خوزستان وجود دارد که نیازمند پیگیری است و به طور قطع در آینده بخشی از این مسایل که مربوط به قوه قضاییه است را در دستور کار قرار خواهیم داد و بخش دیگری که مربوط به مجلس شورای اسلامی و دولت است را شخصا با روسای دیگر قوا در میان خواهم گذاشت.
 
رییس قوه قضاییه همچنین از تلاش های صورت گرفته برای انجام این سفر قدردانی کرد و گفت: جامعه رسانه ای استان خوزستان و همچنین نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی در جریان انجام این سفر زحمات زیادی را متحمل شده اند که تشکر از آنها را برخود واجب می دانم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 6  آبان  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84521642

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
دیدار با مردم انجام میشه، بهشون گوش داده میشه فقط امیدواریم مسائلی که مطرح میکنن پیگیری و رسیدگی هم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین