پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کشور‌های مصر و امارات به عنوان میزبانان کنفرانس‌های بعدی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در دو سال آینده میلادی انتخاب شدند.
شعار سال: شامگاه امروز (پنج شنبه) و در حاشیه برگزاری بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۶) در شهر «گلاسکو» در اسکاتلند، اعلام شد که کشور‌های مصر و امارات به ترتیب میزبان دو کنفرانس بعدی تغییرات آب و هوایی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی خواهند بود.

در حالی که بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP۲۷) نوامبر سال آینده میلادی در شهر ساحلی «شرم الشیخ» در جنوب شبه جزیره سینا در شرق مصر برگزار خواهد شد، «یاسمین فواد»، وزیر محیط زیست این کشور تاکید کرد که کشورش «متعهد است مشعل را حمل کند و روی موفقیت‌های به دست آمده از سوی ریاست کنونی بنیان گذارد جایی که در سریع ترن زمان، هماهنگی برای اطمینان از انتقال آرام فرآیند مذاکره و مسیر ابتکارات و تعهدات موازی را آغاز خواهد کرد».

فواد در جریان سخنرانی خود در کنفرانس گلاسکو همچنین تصریح کرد: امیدواریم در زمینه‌های اولویت دار همانند تامین مالی آب و هوا، سازگاری، زیان و آسیب پیشرفت کنیم تا با پیشرفتی که جهان امیدوار است در تلاش‌های کاهش و دستیابی به کربن صفر به دست آورد، همگام شویم.

در واکنش به انتخاب امارات به عنوان میزبان بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP۲۸) در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: مایه خوشحالی است که امارات میزبان کنفرانس آب و هوایی COP۲۸ در سال ۲۰۲۳ است.

بن زاید در پیام توییتری خود همچنین افزود: هماهنگی تلاش‌ها در کار آب و هوایی میان کشور‌های جهان، فرصتی برای تقویت حفاظت از محیط زیست و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار است؛ از همکاری با جامعه بین الملل برای تضمین رفاه بشریت استقبال می‌کنیم.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، نخست وزیر و معاون رئیس امارات و حاکم دبی نیز به نوبه خود در یک پیام توییتری در این باره نوشت: به امارات به دلیل به دست آوردن میزبانی مهم‌ترین کنفرانس جهانی آب و هوایی (COP۲۸) در سال ۲۰۲۳ تبریک می‌گوییم.

بن راشد ضمن تاکید بر این که امارات شایسته انتخاب به عنوان میزبان بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل بوده، افزود: همه توانایی و امکانات خود را برای موفقیت این کنفرانس به کار خواهیم گرفت؛ امارات همچنان در قبال کار آب و هوایی جهانی برای حفاظت از سیاره زمین متعهد خواهد ماند.

لازم به ذکر است که بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به ریاست بریتانیا و در شهر گلاسکو برگزار شود با این حال به دلیل همه گیری نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، یک سال به تعویق افتاد و در نهایت از ۳۱ اکتبر گذشته تا ۱۲ نوامبر جاری در همان شهر برگزار شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۶۰۵۶۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین