پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
طرح آبرسانی به هفت شهر و 50 روستا در استان خوزستان روز یکشنبه با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به بهره برداری رسید.

شعار سال: این طرح آبرسانی بخشی از طرح غدیر است که با هدف آبرسانی به شهرها و روستاهای منطقه دشت آزادگان در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از این طرح در شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان گفت: با بهره برداری از این طرح 50 روستا و هفت شهر شامل سوسنگرد، هویزه، بستان، ابوحمیظه، حمیدیه، رفیع و کوت سیدنعیم از آب آشامیدنی مطلوب بهره مند می شوند.

حمید چیت چیان افزود: آب مورد نیاز این منطقه پیش از این از رودخانه کرخه تامین می شد اما با اجرای طرح غدیر کیفیت آب شرب افزایش یافته و هدایت الکتریکی (EC) آب از 2 هزار و 200 واحد به یک هزار و 100 واحد کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: این طرح، آب مورد نیاز 230 هزار نفر را تامین می کند این در حالی است که جمعیت فعلی منطقه 200 هزار نفر است.

چیت چیان گفت: امیدواریم این طرح که در آستانه سالروز آزاد سازی حصر سوسنگرد به بهره برداری رسیده، هدیه شایسته ای از دولت تدبیر و امید به مردم دشت آزادگان باشد.

بر اساس این گزارش، خط انتقال آب از تلمبه خانه ام الدبس به شهرستان دشت آزادگان از طرح آبرسانی غدیر، روزانه 87 هزار متر مکعب آب با کیفیت به تصفیه خانه سوسنگرد منتقل می کند.

*برای اجرای این طرح 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

طرح جامع آبرسانی غدیر از سال 88 آغاز شده و با هدف تامین آب 25 شهر و یک هزار و 608 روستای خوزستان در حال اجراست. اعتبار پیش بینی شده برای این طرح 13 هزار میلیارد ریال است که به گفته وزیر نیرو تا کنون 6 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم برای این طرح هزینه شده است.

تاکنون شهرهای آبادان و خرمشهر و اهواز از این طرح بهره مند شده اند.

صبح يكشنبه نیز با حضور رئیس جمهوری مرحله دوم طرح غدیر در اهواز به بهره برداری رسید. با افتتاح پروژه خط انتقال آب به تصفیه خانه شماره یک اهواز، ظرفیت انتقال این خط به میزان 130 هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته و ساکنان مناطق شرق این شهرستان شامل ملی راه، زیتون، سپیدار، باهنر، رسالت، صنایع فولاد و پادادشهر از آب آشامیدنی با کیفیت بالاتر بهره مند می شوند.

اجرای این دو پروژه توسط سازمان آب و برق خوزستان در مجموع افزون بر دو هزار و 600 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

رئیس جمهوری صبح یکشنبه در راس هیاتی برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی در خوزستان وارد اهواز شد. حسن روحانی را در این سفر یک روزه وزرای کشور، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی همراهی می کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي كابان، تاریخ انتشار: 23 آبان 1395، کد مطلب: -:www. kabannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
کی تموم می شه. مهم اینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین