پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
طبق پیش‌بینی "نفتی‌ها" بالاخره پس از گذشت حدود ۸۰ روز از آغاز مدیریت اوجی و یارانش در وزارت نفت، استعلام شاه‌میرزایی برای مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال شد.
شعار سال: طبق پیش‌بینی "نفتی‌ها" بالاخره پس از گذشت حدود ۸۰ روز از آغاز مدیریت اوجی و یارانش در وزارت نفت، استعلام شاه‌میرزایی برای مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال شد. ظاهرا قراراست سکان هدایت NPC به دست فردی سپرده شود که حتی ثانیه‌ای دراین صنعت سابقه مدیریت و حتی کمترین فعالیتی نداشته است.

این اتفاق درحالی بوقوع پیوسته که تا پیش ازاین بسیاری از کارشناسان نسبت به آمدن فردی از بدنه این صنعت برراس امور این شرکت امیدوارتر شده بودند و معتقدند بودند تلاش برای مدیرعاملی شاه‌میرزایی و دادن سهم یکی دیگر از اعضای تیم انتخاباتی آیت الله رئیسی در نفت، که از لیست سمت‌ها جا مانده بود به حاشیه رانده شده است.

اما دراین میان یک ابهام بزرگ به قوت خود باقی است آنکه بنابر اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتصاب مدیرعامل برمبنای حضور ۵ ساله در هیات مدیره ۴ شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت می‌بایست صورت بگیرد که شاه‌میرزایی چنین شرایطی را نداشته و بالاترین سمت فرد مذکور حضور در بخش بازرسی نفت در زمان احمدی نژاد بوده که البته همانزمان نیز با حضور در کمیته انتصابات حاشیه‌های زیادی را برای خود رقم زد.

دراین بین فراتر از آنکه دیگر مدیران نفت که تا کنون نیز منصوب شده اند نیز بنابر مقررات و اساسنامه نفت براین جایگاه‌ها تکیه نزده اند، اما باید به نامه اوجی طی چند روز گذشته به دبیر هیات دولت اشاره کرد که وی دراین نامه قید کرده که شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه اساسنامه دارند و تمام انتصابات دراین مجموعه‌ها بنابر شرایط احراز هویت قید شده دراین اساسنامه‌ها صورت می‌پذیرد

بالاخره شاه‌میرزایی سهم خود از اوجی را گرفت

حال بنابراین نامه وزیرنفت که دراین گزارش قید گردیده باید از اوجی پرسید که فراتر از انتصاباتی که تا کنون صورت گرفته و خلاف این قوانین بوده شاه‌میرزایی تا چه اندازه حائز شرایط قید شده در اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تصدی صندلی مدیریت این شرکت است؟ چرا برای برخی از افراد خاص قوانین دور میخورد و از قضا تمام این افراد در زمان انتخابات سیزدهم در یک ستاد تبلیغاتی در نفت مشغول بوده اند؟ آقای اوجی اگر شما ازبیرون به این انتصابات نگاه می‌کردید آیا غیراز این می‌اندیشید؟ اینکه گفته می‌شود سهم خواهی در نفت سیزدهم بر تخصص گرایی ارجح است را تا چه اندازه می‌توانید منکر شوید؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گروه خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ انتشار:۲۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر:۴۱۸۳۵ www.naftiha.ir، 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین