پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
سعید عسکرزاده دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران در نشست نمایندگان بخش خصوصی با رییس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد: حذف دو واژه «باید» و «جلوگیری» از ادبیات سیاستگذاران.
شعار سال: نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حوزه صادرات در نشستی که در اتاق بازرگانی تهران با حضور علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، مهمترین مشکلات و چالش‌های حوزه تجارت خارجی و به طور ویژه صادرات کشور را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به این چالش‌های اولویت‌دار برای رونق صادرات کشور شدند.
سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران طی سخنانی در این نشست ضمن تبیین جایگاه معادن و مشکلات معدنکاری و همچنین معضل بخشنامه‌های فراقانونی در حوزه معادن عنوان کرد: بزرگ‌ترین مساله صنایع معدنی، بلاتکلیفی و عدم ثبات سیاست‌هاست، بخش معدن از یک سو به عنوان سرمایه ملی نامیده می‌شود و از سوی دیگر حدود سه سال است که این بخش با بخشنامه‌های فراقانونی، ایجاد محدودیت‌های غیرقانونی و وضع و تغییر مکرر عوارض صادراتی مواجه است و این مسائل باعث عدم تمایل سرمایه‌گذار به حضور در این حوزه و عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت برای بخش معدن شده است. سیاستگذاران برای سیاستگذاری در این بخش، بهتر است دو واژه «باید» و «جلوگیری» را از ادبیات خود حذف کنند.
در بخش آخر دبیر انجمن سنگ آهن ایران دو درخواست مهم را مطرح کرد.

اول رویکرد دولت و وزارت صمت را مشخص کنید، بالاخره معدن باید توسعه پیدا کند یا محدود شود. عدم انسجام و نبود رویکرد واحد در همه دستگاه‌های مسوول نه به صلاح معدن‌کاران است و نه دولت؛ بنابراین خواهش اول من این است که مسوولیت و فلسفه وجودی سازمان توسعه تجارت را برای تمام بخش‌های وزارتخانه تبیین و خودتان را به سیاست‌های غیر توسعه‌ای دیکته کنید.
 
خواهش دوم من این است که تلاش کنید تا نه خودتان و نه سایر بخش‌های وزارتخانه از دو واژه «باید» و «جلوگیری» استفاده نکنند.

«باید» مختص کسانی است که خارج از حاکمیت مطالبه حقوق می‌کنند نه حاکمیت و «جلوگیری» واژه‌ای است که در کنار هیچ برنامه‌ی توسعه‌ای قابل تعریف نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۳۷۹۲۶، felezatkhavarmianeh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین