پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۶۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه صدور مجوز ای‌نماد برای کسب و کار‌ها به شرط تکمیل مدارک متقاضیان، به کمتر از یک روز کاری رسیده، گفت: تلاش شده تا از مداخلات انسانی جلوگیری کرده و فرآیند‌ها را به منظور سرعت بخشی در صدور مجوز‌ها مورد بازنگری قرار داد.
شعار سال: محمدجواد هادی معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیک  در پاسخ به انتقادات مطرح شده در حوزه مجوز ای‌نماد گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تلاش کرده تا با برطرف کردن موانع پیش روی صدور مجوز ای‌نماد، تسهیل لازم را برای دریافت‌کنندگان این مجوز فراهم نماید؛ ضمن اینکه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که هویت‌سنجی لازم در این رابطه از متقاضیان ای‌نماد صورت گیرد.
وی افزود: از سوی دیگر، صدور مجوز ای‌نماد دارای پشتوانه قانونی است و هدف از ارایه آن، هویت‌دار کردن درگاه‌های پرداخت است که حدود یکسال و نیم پیش، پی‌ا‌س‌پی‌ها به‌ای نماد متصل شده و احراز هویت و احراز مالکیت دامنه و مکان فعالیت آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به گفته هادی، هم ا کنون مراحل مختلف و طولانی مرتبط با اعطای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی بسیار کوتاه شده و زمان اعطای آن به کمتر از یک روز رسیده است؛ به نحوی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با بازنگری مراحل صدور هر مجوز و حذف بخش‌های تکراری، غیرضروری و غیرموثر به وجود آمده بر اثر تصمیمات جزیره‌ای و مجزا در طول سنوات مختلف، بازطراحی صدور هر مجوز در سامانه‌های الکترونیکی و حذف مداخله انسانی در کل مراحل و فرآیند صدور مجوز، تبدیل اطلاعات اسناد به صورت داده و حالت‌های فرآیندی به صورت کدشده را در کنار تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها به جای تبادل فیزیکی اسناد صورت داده و نظارت مستمر، پسینی و هوشمند را به جای نظارت مقطعی و حضوری لحاظ کرده است.

این مقام مسئول در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران با اشاره به تائیدیه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک نهاد بالادستی بر اقدامات مرتبط با تسهیل صدور ای‌نماد گفت: مرکز ملی فضای مجازی این اقدام را یکی از مصادیق موفق در زمینه تسهیل در نظام مجوزدهی کشور، تسریع در شروع کسب و کار و رویش کسب و کار‌های نوپا دانسته است.

هادی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی این موضوع هستند که نماد اعتماد الکترونیکی به یک ابرمجوز تبدیل شده و فرآیند بسیار طولانی است، گفت: بر اساس این ادعا‌ها بود که بر روی فرآیند‌های مرتبط با صدور مجوز ای‌نماد یک بازمهندسی انجام شد و تک تک گام‌ها و مراحلی که نیاز به مداخله انسانی داشت را حذف کردیم، به نحوی که به مرور، مدت زمان صدور مجوز به ۵ روز کاری تقلیل یافت و اکنون به کمتر از یک روز کاری رسیده است؛ یعنی اگر مدارک مورد نیاز از سوی متقاضی تکمیل باشد،‌ای نماد خود را در کمتر از یک روز دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین صدور‌ای نماد برای برخی از رشته‌فعالیت‌ها به کمتر از یک ساعت رسیده است و اگر فردی تمامی مدارک مورد نیاز را ارایه نماید، می‌تواند در کمتر از یک ساعت ای‌نماد خود را دریافت کند؛ البته همه این موارد مشروط به تکمیل مدارک درخواستی است.

هادی گفت: برای ساده‌سازی فرآیندها، چند جلسه با پرداخت‌یار‌ها و انجمن فین تک و حتی نظام صنفی یارانه برگزار و تلاش شده تا تذکرات و نقطه نظرات آن‌ها اعمال شود؛ این در حالی است که برای مشاغل کوچک و متوسط نیز ای‌نماد بدون ستاره راه‌اندازی شده تا متقاضیان بتوانند با شرایط بسیار سهل‌تر و پرداخت صرفا ۵۰ هزار تومان،‌ای نماد خود را دریافت کنند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که در گذشته این رقم ۱۷۵ هزار تومان بوده است.

این مقام مسئول در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از ریسک دارندگان‌ای نماد نیز تدبیر کرده و میزان تراکنش دارندگان را در یک ماه کمتر از ۵۰ تراکنش یا مجموعا ۵۰ میلیون تومان قرار دادیم که اگر یک کسب و کار بالاتر از این گردش مالی داشته باشد، باید‌ای نماد خود را از بدون ستاره به ای‌نماد معمول تبدیل کند.

هادی گفت: برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که برای فرآیند‌های نوآورانه، رگولاتوری دچار اشکال است که برای این کار هم سندباکس دیده شده که با وزارت ارتباطات دارای هماهنگی بالایی هستیم؛ ضمن اینکه تلاش داریم جلوی تخلفات و ریسک‌های مرتبط را بگیریم.

وی برخی جوسازی‌های صورت گرفته را ناشی از عدم اطلاع نسبت به کارکرد‌های‌ای نماد و مراحل صدور آن دانست و گفت: باید تعادل را بین کسب و کار‌ها و مصرف‌کننده فراهم کرد؛ اما نباید اجازه داد عده‌ای با جوسازی اجرای این طرح بزرگ را به عقب برانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۴۷۴۶، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
خیلی هم خوبه که کمتر از یک روز میتونن ای نماد رو داشته باشن
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
خیلی بهتر میشه که بیشتر کارها تسهیلاتی براشون ایجاد بشه و زودتر انجام بشن بدون کاغذ بازی های اداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین