پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شایعه زلزله بزرگ تهران به‌طور کامل کذب است زیرا اساس و استدلالی درباره پیش‌بینی زلزله وجود ندارد اما وقوع زلزله در هر لحظه ممکن است.
شعار سال: فرید لطیفی در اراک، با اشاره به موضوع زلزله بزرگ در تهران اظهار داشت: شایعه زلزله بزرگ تهران به‌طور کامل کذب است زیرا اساس و استدلالی درباره پیش‌بینی زلزله وجود ندارد اما وقوع زلزله در هر لحظه ممکن است که به خاطر نوسانات طبیعی درون زمینی ایجاد شود.

وی افزود: به دلیل وجود رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس در منطقه مرکزی کشور و شمال غربی کشور بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشورمان بر روی گسل‌های کوهستانی شکل گرفته‌اند که با این شرایط دغدغه ما باید ایمن‌سازی و تجهیز بناهای ساختمانی باشد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع بافت فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: مبحث بافت فرسوده بناها به معضلی دغدغه برانگیز تبدیل شده و توجه مسئولان را می‌طلبد زیرا در صورت وقوع زلزله به طور قطع نخستین مجموعه مخرب و مشکل‌ساز بافت فرسوده است.

لطیفی ادامه داد: در کشور حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این اماکن براساس قانون برنامه پنجم مقرر شد این اماکن فرسوده به مدت 10 سال بهسازی شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که این طرح رشدی کمتر از 10 درصد داشته است و براساس قانون زمان‌بندی در برنامه قانون پنجم باید این اماکن حادثه‌ساز نوسازی و بهسازی شوند.

لطیفی عنوان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که با استفاده از ابزارهای تشویقی و پرداخت‌های بلاعوض به مالکین این بناها به پیش‌روی طرح نوسازی و بهسازی سرعت ببخشیم و سپس بر اساس اصول استاندارد شهری به صورت مجدد احداث و مجموعه اقامتی استانداردی بناگذاری شود زیرا با حذف این عامل نگرانی ما در راستای وقوع زلزله کاهش می‌یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 آبان 1395، کد مطلب: 1239749، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین