پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه فروشندگان موبایل بیشترین مزاحمان تلفنی سامانه ۱۱۲ هلال احمر هستند، گفت: فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌های همراه هنگام فروش با سامانه ۱۱۲ تماس می‌گیرند.

شعار سال:هر شماره سه رقمی امدادی و خدماتی می تواند با مزاحم روبرو شود اما بیشترین آمار مزاحمان نیروهای امدادی متعلق به هلال احمر، اورژانس یا آتش نشانی است، مزاحمانی که بدون توجه به لحظه های مهم امدادرسانی نیروهای امدادی را سر کار می گذارند و بسیاری از نیروهای امدادی را به جای اینکه به تماس های واقعی پاسخگو باشند، درگیر تماس های دروغین می کنند.
 
در این میان پلیس به علت ترس مردم از قدرت آنها کمتر با مزاحمان تلفنی روبرو است. ضعف قانون در برخورد با مزاحمان تلفنی باعث شده است که آنها گستاخ شده و همچنان به مزاحمت های خود ادامه دهند. به نظر می رسد تا زمانی که مزاحمان تلفنی به سختی مجازات نشوند، این چرخه ادامه‌دار باشد.
 
از سال ۱۳۹۲ هلال احمر برای رسیدگی فوری به حوادث و نجات جان انسان ها، سامانه تلفنی اعلام حوادث با نام شماره ملی امداد و نجات شماره ۱۱۲ را به صورت سراسری اعلام کرد تا در صورت وقوع حوادث مردم بتوانند به راحتی حوادث را اعلام و از امدادگران درخواست کمک کنند. با اطلاع رسانی انجام شده از سوی هلال احمر در رسانه‌ها و فضای مجازی شماره تلفن "ندای امداد" فراگیر شده و بسیاری از مردمی که دچار حادثه می‌شوند به ویژه حوادث جاده‌ای و کوهستان با این تلفن تماس می‌گیرند.

در چه فوریت‌هایی می‌توان با سامانه ۱۱۲ تماس گرفت؟
 
محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد فوریت‌هایی که برای آن می‌توان با سامانه ۱۱۲ تماس گرفت، گفت: افراد هنگامی که در حوادثی مانند زمین لرزه و رانش زمین، آبگرفتگی، برف و کولاک، طوفان و تگرگ روبرو و دچار حادثه می‌شوند، می‌توانند برای دریافت کمک با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند. همچنین کوهنوردان اگر دچار سقوط، آسیب دیدگی فیزیکی و ریزش بهمن شدند در صورت تماس با سامانه ۱۱۲ به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود.
 
وی افزود: در تصادفات بین شهری به ویژه تصادفاتی که نیاز به عملیات رهاسازی است در صورت تماس با سامانه ۱۱۲ امدادگران جاده‌ای هلال احمر در محل حادثه حاضر می‌شوند. در سوانح هوایی و دریایی و برخورد صاعقه در محدوده‌های غیر شهری در صورت تماس با این سامانه امدادرسانی انجام می‌شود.

فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌های همراه با سامانه ۱۱۲ تماس می‌گیرند!
 
وی با اشاره به اینکه این سامانه هم دارای مزاحم تلفنی است، گفت: یکی از مزاحمت‌هایی که برای این سامانه ایجاد می‌شود، تماس فروشندگان موبایل با سامانه ۱۱۲ است. متاسفانه فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌های همراه هنگام فروش با سامانه ۱۱۲ تماس می‌گیرند تا صدا را برای خریدار تست کنند. این موضوع باعث شده است تا بخش زیادی از مزاحمت‌های هلال احمر از سوی فروشندگان موبایل باشد.
 

به گفته محمدی، بخش دیگری از تماس‌های سامانه ۱۱۲ را تماس‌های دارای تداخل تشکیل می‌دهد. در این تماس‌ها حادثه‌ای به اورژانس اعلام شده و افراد با هلال احمر هم تماس می‌گیرند و حادثه را اعلام می‌کنند که پس از هماهنگی از اعزام نیرو در صورت ورود اورژانس خودداری می‌کنیم.
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه گاهی افراد در حوادث دچار استرس شده و اشتباهی با هلال احمر تماس می‌گیرند، افزود: در طول روز گاهی افراد به جای گرفتن شماره تلفن پلیس، اورژانس و بعضا آتش نشانی اشتباهی با ۱۱۲ تماس می‌گیرند که این تماس‌ها هم در دسته تداخل تماسی دسته بندی می‌شود و آن را جزو مزاحمت به حساب نمی‌آوریم و با هماهنگی بین سازمانی این ماموریت‌ها به نیروی امدادی مورد نظر ارجاع داده می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد 24  ، تاریخ انتشار:   15آذر 1400، کدخبر: 137919،www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین