پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم در حرکت یکضرب موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان شد.

شعار سال: رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان عصر امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار شد و سیدرسول معتمدی و امیر حقوقی نمایندگان ایران در این دسته بودند. معتمدی یکی از شانس‌های کسب سکوی وزنه‌برداری ایران در ازبکستان به شمار می رود. وی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم به تاشکند اعزام شده است.
 
یکی از مهمترین رقیبان معتمدی «ساموئل گاسپاریان» ارمنی است که مدال طلای قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. گاسپاریان این مدال را سال ۲۰۲۱ در مسابقات قهرمانی اروپا در مسکو کسب کرده بود. او با ۱۷۴ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۱۴ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۳۹۰ کیلوگرم مرد طلایی اروپا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم لقب گرفت.
 
آرسن ماتروسیان دیگر وزنه‌بردار ارمنی نیز مدعی این دسته به شمار می‌رود. ماتروسیان نیز در مسابقات قهرمانی اروپا در مسکو مدال نقره کسب کرد. جی یو سونگ دیگر مدعی این دسته است که به پشتوانه مدال نقره مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان، می‌تواند رقیبی جدی برای معتمدی به شمار رود.
 
کادر فنی برای حرکت نخست یکضرب معتمدی درخواست وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را دادند که وی نتوانست آن را  مهار کند. قهرمان آسیا در حرکت دوم خود پشت این وزنه قرار گرفت و در مهار آن مشکلی نداشت. معتمدی در حرکت سوم با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم مدال نقره خود را قطعی کرد.
 
امیر حقوقی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، با مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم در حرکت یکضرب در جایگاه پنجم  قرار گرفت. وی در حرکت نخست یکضرب وزنه ۱۶۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه موفق به مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم شد. وزنه ۱۷۵  کیلوگرم انتخاب سوم امیر حقوقی بود که نتوانست آن مهار کند.
 
رده بندی نهایی حرکت یکضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم:
 
جین سونگ از کره جنوبی با مهار ۱۸۰ کیلوگرم (مدال طلا)
 
رسول معتمدی با مهار ۱۷۷ مدال (مدال نقره)
 
ساماموئل گارسپاریان از ارمنستان با ۱۷۵ کیلوگرم (مدال برنز)
 
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند.
 
مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.
 
همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. الناز باجلانی به دلیل مصدومیت به این پیکارها اعزام نشد. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد  دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:24   آذر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84578285

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین