پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تیم اتریوم اخیرا یک شبکه آزمایشی به نام کینتسوگی (Kintsugi) را راه‌اندازی کرده که آخرین گام در جهت جایگزینی الگوریتم اجماع فعلی اثبات کار اتریوم با اثبات سهام است و عملاً فرآیند انرژی‌بر استخراج به پایان خواهد رسید.

شعار سال:تیم بیکو (Tim Beiko)، عضو بنیاد اتریوم، با انتشار پستی اعلام کرد که شبکه آزمایشی کینتسوگی اکنون فعال است. اگرچه راه‌اندازی کینتسوگی تغییر چندانی را برای توسعه‌دهندگان برنامه به همراه ندارد اما از آنها خواسته شده تا از این شبکه آزمایشی استفاده کنند.
 
بیکو در بیانیه خود نوشته است:
 
شبکه آزمایشی کینتسوگی فرصتی را برای اعضای جامعه فراهم می‌کند تا بتوانند از اتریومِ پس از ادغام استفاده کرده و در صورت وجود اشکال، آن را شناسایی کنند.
 
به گفته تیم اتریوم، کینتسوگی به آماده شدن این شبکه برای مرحله ادغام (merge) اتریوم ۲.۰ کمک می‌کند. طی این مرحله، شبکه اصلی فعلی اتریوم که اکنون تراکنش‌ها را انجام می‌دهد، با بیکن چین (beacon chain) اتریوم ۲.۰ که پروسه استیکینگ را مدیریت می‌کند، ادغام خواهد شد. در صورت موفقیت‌آمیز این مرحله، الگوریتم اجماع فعلی اثبات کار اتریوم با اثبات سهام جایگزین شده و عملاً فرآیند انرژی‌بر استخراج به پایان خواهد رسید.
 
به گفته بیکو، با وجود این‌که شبکه‌های آزمایشی پیشین عمر کوتاهی داشتند، اما شبکه آزمایشی کینتسوگی برای مدت طولانی‌تری فعال خواهد بود. به نظر می‌رسد که این شبکه آزمایشی چند روز قبل از اعلام عمومی آن، در اوایل روز پنج‌شنبه ۱۶ دسامبر فعال شده است.
 
ادغام شبکه‌های اتریوم در نیمه اول سال ۲۰۲۲
 
شبکه اتریوم ۲.۰ در دسامبر سال ۲۰۲۰ و با راه‌اندازی فاز صفر خود، آغاز به کار کرد. این مرحله، راه‌اندازی بیکن چین را شامل می‌شد که استیکینگ را به عنوان روشی برای پاداش‌دهی به اپراتور نودها معرفی کرد.
 
ادغام بین شبکه اصلی و بیکن چین برای سه ماهه اول/ سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. این مرحله تحت عنوان فاز ۱.۵ نیز شناخته می‌شود.
 
پس از ادغام، اتریوم ۲.۰ به سمت فاز ۲ حرکت خواهد کرد که طی آن، شاردینگ (sharding) معرفی خواهد شد؛ یک ویژگی مقیاس‌پذیری که کارمزدها و زمان تراکنش‌ها را بهبود می بخشد. انتظار می‌رود که این مرحله نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ اجرا شود.
 
به گزارش شرکت کانسن‌سیس (ConsenSys)، تا پایان ماه نوامبر بیش از ۸٫۴ میلیون ETH در بیکن چین اتریوم ۲.۰ استیک شده بود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون  ، تاریخ انتشار:  30 آذر 1400، کدخبر: ،www.purson.ir،376678

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین