پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در سه سال گذشته سرعت انتشار گاز دی اکسید کربن در سراسر جهان کاهش یافته و این وضعیت امیدها را برای مقابله با تغییرات اقلیمی افزایش داده است.

شعار سال: نتایج به دست آمده در این مطالعه این امید را می‌دهد که جهان در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است. هرچند نویسندگان این مطالعه هشدار داده‌اند که مشخص نیست وضعیت اخیر در کاهش انتشار آلاینده‌ دی اکسید کربن روندی دائمی خواهد داشت یا به طور موقت رخ داده است.

"گلن پیترز" یکی از نویسندگان این مطالعه و محقق ارشد مرکز تحقیقات بین‌المللی اقلیمی و زیست محیطی در اسلو گفت: اکنون خیلی زود است که ادعا کنیم به نقطه اوج دست پیدا کرده‌ایم. همچنین طبق مشاهدات، پیش‌بینی می‌شود که میزان انتشار جهانی آلاینده دی اکسید کربن ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی و بخش صنایع در سال جاری ۰.۲ درصد رشد داشته باشد.

طبق بررسی انجام گرفته میزان انتشار این آلاینده طی سه سال گذشته حدود ۳۶ میلیارد تن کاهش یافته این در حالیست که اقتصاد جهانی رشد داشته است و نشان می‌دهد پیوندهای تاریخی بین منافع اقتصادی و رشد انتشار آلاینده‌ها از بین رفته است.

پرفسور "دیوید ری" نیز از دانشگاه ادینبورگ گفت: برای مقابله با تغییرات اقلیمی لازم است این پیوندها شکسته شود و اکنون اولین نشانه‌ها از شروع از بین رفتن این پیوندها ظاهر شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به اعتقاد نویسندگان روند پایین آمدن انتشار آلاینده دی اکسید کربن ناشی از کاهش مصرف زغال در چین از سال ۲۰۱۲ و همچنین در آمریکا است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار:26 آبان 1395، کد مطلب: 95082518028:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین