پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 300 پلی کینیک تخصصی و فوق تخصصی در کشور در حال احداث است، گفت: بعضی از این مراکز تا پایان سال و سایر آنها حداکثر تا بهار سال 95 به بهره برداری می‌رسد.

شعار سال: دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این پلی کلینیک توسط یکی از خیرین در اختیار دانشگاه قرار گرفته تا مردم این منطقه در یک محیط مناسب، خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کنند.



وزیر بهداشت ساخت کلینیک و پلی کلینیک‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در طول1.5 سال گذشته و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت ،حدود 6 هزار متخصص و فوق تخصص در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاط محروم توزیع شدند.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان اینکه پزشکان در دوره طرح، اجازه فعالیت در بخش خصوصی را ندارند، اظهار کرد: لازم بود تا فعالیت پزشکان و ارائه خدمات به مردم، در ساعات عصر نیز ادامه پیدا می کرد تا هزینه های مردم کاهش یابد و در واقع مردم ویزیت را با نرخ دولتی پرداخت کنند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: با راه اندازی کلینیک ها و پلی کلینیک ها، علاوه بر کاهش هزینه های مردم، دسترسی آنها به خدمات و از همه مهمتر ماندگاری پزشکان افزایش می یابد.

دکتر هاشمی ضمن قدردانی از کمک های خیرین در حوزه سلامت، یادآور شد: اگر خیرین برای احداث کلینیک و پلی کلینیک مشارکت کنند وزارت بهداشت در ساخت و تجهیز این مراکز کمک خواهد کرد در غیر این صورت، از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، این مراکز راه اندازی می شوند.

وزیر بهداشت استقبال و همراهی خیرین با طرح تحول نظام سلامت را بسیار خوب و تاثیرگزار عنوان کرد و یادآور شد: در دی ماه سال جاری، تمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌هایی که قرار است در آینده با مشارکت بخش خصوصی و خیرین راه‌اندازی شود، اعلام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار : 29 آبان 1394 کد خبر: 94082917593، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین