پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره جزئیات اجازه ورود سالی دو بار به کشور مشمولان غایب، توضیحاتی ارائه داد.

شعار سال: امیر دریادار دوم علیرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث و انتظامی خبرگزاری برنا، درباره جزئیات اجازه ورود سالی دوبار به کشور مشمولان سربازی، اظهار کرد: مشمولان مقیم خارج از کشور که از ایران رفتند و غیبت داشتند، ورودشان به کشورشان آزاد بود اما بعد از ورود خروج‌شان ممنوع بوده و هست.
 
وی افزود: این گروه از مشمولان که غیبت داشتند اگر حداقل 3 سال اقامت کشور دیگری را داشته باشند می‌توانند سالی دوبار به ایران بیایند که این قانون جدیدی نیست و مصوب سال 85 است.
 
رحیمی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شهروند یک کشور دیگر محسوب شوند و یا اقامت کشور دیگری را داشته باشند به چه صورت خواهد بود؟ تصریح کرد: فرقی نمی‌کند بالاخره ایرانی هستند پس باید وضعیت سربازی‌شان را مشخص کنند. این عده نیز برای این‌که در رفت و آمدشان مشکلی نداشته باشند، سالی 2 بار و حداکثر 3 ماه به آن‌ها فرصت حضور در کشور داده شده است.
 
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آماری از مشمولانی که در خارج ایران هستند و غیبت سربازی دارند دارید؟ بیان کرد: آمار آن را داریم اما نمی‌توانیم منعکس کنیم. البته تعدادشان هم زیاد نیست ولی آمار دست وزارت امور خارجه است.

وی خاطرنشان کرد: افراد که در خارج از ایران دانشجو بودند و به هر دلیلی نتوانستند سربازی بروند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به کشور برگردند.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:22 دی 1400، کدخبر: 1284956،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین