پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۰۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس متفاوت است گفت: شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیت‌های مدرسه تعیین و اخذ خواهد شد.
شعار سال: احمد محمودزاده با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس متفاوت است اظهار کرد: وقتی فعالیت‌ها و برنامه‌ها متفاوت هستند، شهریه هم متفاوت است. هرچند پایه‌هایی را به صورت یکسان داریم.

وی درباره ملاک‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: هزینه تامین فضا یکی از ملاک‌هاست که برای مدارس استیجاری با مدارس احداثی تفاوت دارد. نیروی انسانی، کیفیت نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیت‌های پرورشی نیز در تعیین شهریه مدنظر هستند. در مجموع شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیت‌های مدرسه تعیین و اخذ خواهد شد.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنگری در برخی مواد قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در صحن مجلس گفت: این مصوبات در تعیین شهریه‌های سال آینده مدارس اثرگذار هستند. ضمن آنکه طرحی تحت عنوان «مدرسه شیشه‌ای» نیز در دست طراحی و اجراست که به نظام‌مند شدن فرایند‌های مدارس غیردولتی و افزایش شفافیت در این حوزه کمک خواهد کرد.

محمودزاده درباره طرح آبا که با موضوع کمک به بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه از سال ۹۹ در استان‌ها و مناطق لازم التوجه کلید خورده است نیز گفت: با همکاری استان‌ها و ورود خیرین اقداماتی در این زمینه انجام شده است. در استان سیستان و بلوچستان ۴۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش آبا هستند که به افزایش ظرفیت‌های ما در آموزش و پرورش و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل کمک می‌کند.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: نارسایی‌هایی در این طرح وجود داشته که درنظر داریم آن را تقویت و خیرین جدید را وارد طرح کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث آموزش از راه دور، دوره اول و دوم متوسطه را پوشش می‌دهیم و به حوزه ابتدایی ورود نداریم، زیرا احساس ما بر این است که آنجا باید آموزش حضوری و چهره به چهره اتفاق بیفتد گفت: بنا داریم در سال‌های آتی از بستر آموزش مجازی استفاده کرده و ظرفیت‌های آموزش از راه دور را به طور کامل در قالب فضای مجازی ببریم و حضور افراد هدفمند باشد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۱۰۲۱۱۵۶۸۲، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین