پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
حضور فوتبال زنان در عرصه بین المللی را به فایل نیک دیده و بدان افتخار می‌کنیم. اما یادمان باشد که بعد از ۴۰ سال انکار و حاشیه بودگی این عزیزان، توقعات نابجا و زیاده از حد نباید در سر پروراند. تخیلاتی که عدم تحقق آن‌ها می‌تواند باعث ضربه زدن مجدد و تضعیف این گروه نوپا شود. یعنی چی که چشم انتظار معجزه برای زدن ۱۲ گل توسط استرالیا به تایلند باشیم؟ یاد داستان شتر پرنده‌ای افتادیم که شاخ داشت و میو میو می‌کرد؟
شعار سال: تیم ملی فوتبال زنان ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه پرگل پنج بر صفر شکست خورد تا با توجه به کنار گذاشته شدن هند از گروه یک و تساوی‌ای که مقابل این تیم به دست آمده بود؛ شاگردان مریم ایراندوست با ۲ باخت و دریافت ۱۲ گل به مقام سوم دست پیدا کنند.

تساوی یا پیروزی دخترانِ ایران می‌توانست آن‌ها را به مرحله دوم برساند، ولی این اتفاق رخ نداد. با این وجود هنوز یک راه برای صعود وجود دارد که البته به یک معجزه بزرگ نیازمند است. ایران می‌تواند روی کاغذ به عنوان یکی از ۲ تیم برترِ سوم به یک چهارم نهایی راه پیدا کند اگر در دیدار بین ۲ تیم استرالیا و تایلند در گروه دوم، استرالیا با ۱۲ گل به برتری برسد تا تایلند که احتمالا در رده سوم گروه قرار می‌گیرد با تفاضل گل منفی ۱۳ پایین‌تر از ایران قرار بگیرد.

در واقعیت رخ دادن این اتفاق بسیار بعید است چرا که استرالیا صعود و سرگروهی‌اش قطعی شده و با تمام قوا به مصاف تایلند نخواهد رفت و خود تایلندی‌ها نیز از لحاظ کیفی تیمی نیستند که با این فاصله شکست بخورند.

این اولین حضور شاگردان مریم ایراندوست در مسابقات جام ملت‌های آسیا بود که طبیعتا با تجربه‌های فراوانی همراه شد. تیم ما در ابتدای راه قرار دارد و باید خودش را برای مسابقات آتی بیش از پیش تقویت کند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۲۷۹۱۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین