پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
تیم ملی فوتبال زنان ایران با نمایشی دور از انتظار در مقابل چین‌تایپه با شکستی سنگین مغلوب شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شعار سال: با توجه به حذف هند از گردونه رقابت‌ها، رقابت‌های گروه اول در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا با انجام یک مسابقه در روز پایانی دنبال خواهد شد و آن‌هم مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران و تیم ملی فوتبال زنان چین‌تایپه است؛ دوئلی سرنوشت‌ساز در راه تعیین‌تکلیف 3 تیم باقی‌مانده برای صعود به مرحله‌یک چهارم نهایی.
 

چین‌تایپه با سابقه سه قهرمانی در آسیا به دنبال صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی است و می‌تواند حتی با تساوی به‌عنوان تیم دوم گروه خود را به مرحله بعدی برساند، در مقابل زنان فوتبال ایران با سودای ثبت اولین صعود تاریخ به مرحله حذفی جام ملت‌ها، پا به میدان مسابقه امروز گذاشته‌اند و برد یا تساوی می‌تواند حکم صعود شاگردان مریم ایراندوست را بدون اما و اگر امضا کند.

 
به لحاظ آمادگی جسمانی، زنان فوتبال ایران دو مسابقه مقابل هند و چین برگزار کرده‌اند اما در مقابل چین‌تایپه تنها یک مسابقه برابر چین داشته و دیدارش برابر هند برگزار نشد تا آن‌ها با آمادگی بیشتری پا به مسابقه امروز بگذراند.

شاگردان مریم ایراندوست لحظات ابتدایی مسابقه خطرناک حاضر شدند و روی ارسال ضربه کرنر به دنبال گلزنی بودند که این موقعیت از دست رفت؛ بعد از این فرصت، بازیکنان چین‌تایپه به سرعت با یک کار تیمی خود را به مقابل دروازه ایران رساندند و توانستند گل برتری را وارد دروازه زهره کودایی کنند. در ادامه زنان فوتبال ایران برای گل تساوی تلاش می‌کردند و حریف برای تثبیت پیروزی به دنبال خلق موقعیت بود.
 
سرانجام خلق چند موقعیت، روی تعلل عجیب خط دفاعی و دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، کاپیتان چین‌تایپه موفق به ثبت دومین گل خود شد؛ از هم پاشیدگی شیرازه دفاعی ایران فرصت ثبت گل سوم را هم برای چین‌تایپه فراهم آورد و علی‌رغم واکنش خوب کودایی، روی ریباند آن‌ها به گل سوم هم رسیدند تا عملاً رویای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی در همان نیمه اول بر باد برود.
 
در نیمه دوم، چین‌تایپه با آرایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشت و بعد از چند حمله نافرجام، در دقیقه 65 لای لی چین توانست از روی نقطه پنالتی هت‌تریک خود را تکمیل و پیروزی تیمش را چهارگله کند؛ بعد از این گل بازی درگیرانه و بدون خلق موقعیت جدی روی دروازه‌ها بیشتر در میانه زمین در جریان بود و بازیکنان چین تایپه به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از برتری خود محافظت نمایند.
 
روی اشتباه خط دفاعی ایران دوباره فرصت خوب گلزنی برای چین‌تایپه به‌دست آمد و در موقعیتی تک به تک وانگ شیانگ هوئی توانست در نقش تعویض طلایی گل پنجم را هم برای تیمش به ثمر برساند و بعد از آن فرصت برای گل ششم هم بود که از روی خط دروازه مدافع ایران توپ را برگشت داد تا این‌چنین دومین شکست سنگین زنان فوتبال ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2022 هند به ثبت برسد و زنان فوتبال ایران با نمایشی دور از انتظار به کار خود در این تورنمنت پایان داده و از گردونه رقابت‌ها حذف شوند.
 
هفته سوم گروه A جام ملت‌های آسیا 2022 هند
چهارشنبه 1400/11/06 ساعت: 17:30
ورزشگاه: دی وای پاتیل شهر مومبای
داور: آساکا کویزومی (ژاپن). کمک ها: ماکوتو بوزنو (ژاپن) و پارک می سوک (کره جنوبی)؛ داور چهارم: یاماشیتا یوشیمی (ژاپن). ناظر: حبیبه شمسوری (مالزی).
 
کارت زرد:
 
ملیکا متولی (دقیقه 54) از ایران
 
ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:
 
زهره کودایی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی (از دقیقه 79: هادیه کر)، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی (از دقیقه 60: الهام فرهمند)، یاسمن فرمانی (از دقیقه 46: سارا ظهرابی‌نیا)، زهرا سربالی، زهرا معصومی، هاجر دباغی و افسانه چترنور (از دقیقه 79: سارا قمی)
 
سرمربی: مریم ایراندوست
 

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان چین‌تایپه:
 
چنگ اس سو، سو سین یون، چانگ سو شین، لای وِی‌جو، پان شی یو، شی یو یِن (از دقیقه 57: وانگ شیانگ هوئی)، جو لی پینگ (از دقیقه 88: چانگ لان)، چن ین پینگ (از دقیقه 79: لین شین هیوی) لی شو چین (از دقیقه 57: تانگ چی)، لای لی چین (از دقیقه 88: کای چینگ) و سو یو سوآن
 
سرمربی: ایچیگو کازوئو
 
گل ها:
 
زنان ایران 0 - زنان چین‌تایپه 1 (لای لی چین در دقیقه 4): روی تعلل خط دفاعی ایران توپ توسط لی شو چین به کاپیتان این تیم رسید و لای لی چین از میان مدافعان ایران به توپ ضربه زد و گل اول بازی را به سود تیمش به ثمر رساند.
 
زنان ایران 0 - زنان چین‌تایپه 2 (لای لی چین در دقیقه 31): در چند رفت و برگشت توپ در خط دفاعی ایران روی ارسال ضربه کرنر، لای لی چین اقدام به سانتر روی دروازه ایران کرد که سانتر او دور از دستان زهره کودایی مستقیماً وارد دروازه شد تا گل دوم برای چین‌تایپه به ثمر برسد.
 
زنان ایران 0 - زنان چین‌تایپه 3 (چن ین پینگ در دقیقه 40): حمله پرتعداد بازیکنان چین‌تایپه با شوت سو یو سوآن همراه شد که واکنش عالی زهره کودایی را در پی داشت اما چن ین پینگ با استفاده از غفلت مدافعان روی ریباند گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند.
 
زنان ایران 0 - زنان چین‌تایپه 4 (لای لی چین در دقیقه 64): نفوذ سو یو سوآن از سمت چپ محوطه جریمه با خطای ملیکا متولی همراه شد که داور ژاپنی مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص داد؛ لای لی چین کاپیتان چین‌تایپه پشت توپ ایستاد و توانست برخلاف جهت حرکت زهره کودایی هت‌تریک خود را تکمیل کند و گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.
 
زنان ایران 0 - زنان چین‌تایپه 5 (وانگ شیانگ هوئی در دقیقه 79): روی کار تیمی بازیکنان چین‌تایپه ملیکا متولی مدافع ایران مرتکب اشتباه عجیبی شد و وانگ شیانگ هوئی مهره تعویضی چین‌تایپه را در موقعیت تک به تک با زهره کودایی قرار داد و او نیز توانست به‌راحتی گل پنجم را برای تیمش رقم بزند.
 
اتفاق ویژه:
 
با احتساب بازی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن و سپس سه دیدار پیاپی در این مرحله مقابل هند و چین و مسابقه امروز برابر چین‌تایپه، تیم ملی فوتبال زنان ایران 390 دقیقه است که نتوانسته درباره رقبا را باز کند؛ آخرین‌بار ملی‌پوشان در مقابل بنگلادش در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها توانسته بودند در روز برتری 5 گله توسط بهناز طاهرخانی به گل برسند که آمار عجیب و منفی برای فوتبال ملی زنان ایران به‌شمار می‌رود.
 
بهترین بازیکن:
 
زهره کودایی سنگربان ایران علی‌رغم دریافت 4 گل بازهم چند سیو خوب از خود نشان داد؛ با این‌حال بهترین بازیکن زمین را می‌توان لای لی چین کاپیتان باتجربه چین‌تایپه دانست که توانست در مسابقه امروز 3 با برای تیمش گلزنی کند و روی گل سوم چین‌تایپه هم تاثیر مستقیمی داشت تا این‌چنین زمینه‌ساز اولین برد تیمش در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا شود.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 2: روی ارسال توپ از نقطه کرنر توسط یاسمن فرمانی، ملیکا متولی با ضربه سر توپ را روانه دروازه چین‌تایپه کرد که واکنش به موقع دروازه حریف مانع از ثبت گل برای ایران شد.
 
دقیقه 21: چن ین پینگ مهاجم چین‌تایپه با حرکتی انفرادی از میان 5 مدافع ایران خود را در موقعیت تک به تک با زهره کودایی قرار داد که با واکنش به موقع این دروازه‌بان مانع از فروپاشی دوباره دروازه ایران شد.
 
دقیقه 34: سانتر خطرناک روی دروازه ایران از سمت چپ می‌رفت زمینه‌ساز گل سوم چین‌تایپه شود که خروج به موقع زهره کودایی مانع از این اتفاق شد.
 
دقیقه 35: فرصت عالی گلزنی برای ایران روی فرار  هاجر دباغی که شوت مهاجم ایران با واکنش خوب از دروازه‌بان چین‌تایپه همراه شد و به کرنر رفت.
 
دقیقه 36: پاس رو به عقب بهناز طاهرخانی در میانه راه به مهاجم چین‌تایپه رسید که خروج به موقع زهره کودایی مانع از فروپاشی دروازه ایران برای سومین‌بار شد.
 

آمار نیمه اول دیدار تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و چین‌تایپه
 
دقیقه 59: روی تعلل خط دفاعی ایران، توپ به هافبک تازه‌وارد چین‌تایپه رسید و شوت خطرناک تانگ چی با فاصله کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
 
دقیقه 87: روی ارسال از سمت چپ مجدداً فرصت گلزنی خوبی نصیب تیم فوتبال زنان چین تایپه شد که ضربه سر تانگ چی با اختلاف کم از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
 

آمار نهایی مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران و چین‌تایپه
 
در حاشیه:
 
* برخلاف دو مسابقه قبلی مقابل هند و چین، امروز زنان فوتبال ایران با پیراهن‌های قرمز رنگ مقابل چین‌تایپه قرار گرفته‌اند.
* ثنا صادقی، نگین زندی، سمانه چهکندی، مرضیه نیکخواه چهار بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ایران به همراه فاطمه علیپور مدیر تیم به دلیل ابتلا به کرونا امروز در فهرست حضور ندارند و در هتل قرنطینه هستند.
* مریم ایراندوست نسبت به مسابقه قبلی با چین، 3 تغییر در ترکیب اصلی ایجاد کرده و به فاطمه امینه برازجانی، یاسمن فرمانی و زهرا معصومی از ابتدا میدان داده است.
* چین‌تایپه با هدایت کازوئو با سیستمی تهاجمی به میدان آمده و سرمربی این تیم با جانشینی پان یِن شین مهاجم این تیم به جای لی شو چین، تیمش را با سیستم 4-2-4 مقابل ایران چینش کرده است.
 
* دقیقه 28 روی ارسال توپ از نقطه کرنر، صحنه‌ای مشکوک به خطای هند پنالتی درون محوطه جریمه هند تایپه رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
* ملیکا متولی مدافع تیم ملی فوتبال ایران برای دومین مسابقه پیاپی مرتکب خطای پنالتی شد.
* متولی بعد از انجام خطای پنالتی دچار مصدومیت شد و در اعتراض به داور مسابقه معتقد بود که خارج از محوطه جریمه خطا انجام شده است.




شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ورزش سه ، تاریخ انتشار:  6 بهمن1400، کدخبر: www.varzesh3.com،1806847

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین