پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
۱۰ دستگاهی که بیشترین اعتبارات پژوهشی کشور را دارند در جدول لیست شده اند. لیستی که خروجی برخی از آن‌ها هنوز برای افکار عمومی و حتی متخصصان بخش مشخص نیست. خروجی اثرگذار و ملی سازمان آموزش و تحقیقات و ترویج کشاورزی (غیر از طرح‌های رگرسیونی و آلفا کرونباخی و طرح آزمایشاتی متعارف) با بیش از دو هزار عضو هیات علمی چیست؟ چرا باید جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد عمومی از بودجه حمایتی دولت استفاده کند (طرح‌های ماموریتی واگذار شده به این نهاد کدامند؟ چرا بعد از این همه سال، خودکفا نشده است؟). ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چه نیازی به بودجه پژوهشی دارد؟ اگر قرار است تقسیم کننده باشد، چرا به کانون‌های هدف نرود؟ دانشگاه تهران با خرج بودجه پژوهشی در سال‌های گذشته، کدام دستاورد فناورانه را تحقق بخشیده است؟ آیا این بودجه‌ها صرف گرنت پژوهشی اعضای هیات علمی شده است؟ و ... چرا کسی در خصوص کارآمدی بودجه پژوهشی سوالی نمی‌کند؟

شعار سال: در گزارشی منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ۱۰ دستگاهی که بیشترین اعتبارات پژوهش، فناوری و نوآوری را دارند، مشخص شده‌اند.


شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از پژوهش، فناوری و نوآوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و روند شاخص‌ها منتشر کرده است که براساس آن ۱۰ دستگاهی که بیشترین اعتبارات پژوهشی را دارند، به ترتیب مشخص شده‌اند.
 
مطابق این گزارش مجموع اعتبارات پژوهش، فناوری و نوآوری کشور بیش از ۲۹۲ میلیون میلیون ریال است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیشترین سهم را از این مجموع اعتبارات با نزدیک به ۳۷ میلیون میلیون ریال دارد.
 
پس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در فهرست ۱۰ دستگاه اول دارای بیشترین اعتبارات پژوهشی به ترتیب موسسه رازی؛ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)؛ جهاددانشگاهی؛ ستاد وزارت علوم؛ دانشگاه تهران؛ پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگاه نیرو قرار دارند.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار: 10بهمن1400، کدخبر: ، www.snn.ir،993106

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
0
0
این همه اعتبار که میگیرن کاری هم در جهت پیشرفت پژوهش انجام داده اند آیا؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین