پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
بخش دفاعی ایران بخشی کاملا بسته و تحت کنترل است. سه گروه بنا به دلایلی خاص حق ورود به این حوزه را دارند. دانش بنیان ها، دلال‌های بین المللی و داخلی و در نهایت خصولتی‌های مورد اعتماد. اینکه این سه حوزه را جزو بخش خصوصی بدانیم، بنوعی اجحاف در حق بخش خصوصی است. اگر هم منظور، انجام خدمات عمرانی، تامین مواد اولیه برای امور اداری یا تولیدات صنعتی است، لفظ تامین تا حدی غلط انداز است.
شعار سال: سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی  در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای سند توسعه فضا و برنامه فضایی کشور، افزود: بر اساس این اسناد دستیابی به ماهواره‌های سنجشی در افق ۱۴۰۴ و قرار گرفتن آن‌ها در مدار خورشید آهنگ و با رزولوشن کمتر از ۱۰ متر و دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی در مدار زمین آهنگ از اهداف این اسناد است که متاسفانه تاکنون محقق نشده، ولی بارقه‌های امیدی در صنعت فضایی کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون۲۴ درصد سند توسعه فضایی کشور و ۵۰ درصد برنامه ۱۰ ساله اول فضایی محقق شده است.

فرحی، حمایت و توجهات حداقلی و نگاه‌های انقباضی را از دلایل عدم تحقق کامل اسناد بالادستی صنعت فضا نام برد و یادآور شد: خوشبختانه امروز که با هم صحبت می‌کنیم، بارقه‌های امیدی در حال شکل گیری است که نمونه آن را می‌توان به برگزاری شورای عالی فضایی پس از ۸ و نیم سال وقفه اشاره کرد.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی فضا، خاطر نشان کرد: تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری برای بخش فضا از مصوبات این جلسه به شمار می‌رود و مقرر شده که حیطه کاری نقش آفرینان این صنعت نیز مشخص شود.

فرحی با اشاره به تجربه کشور در پرتاب موفق ماهواره امید، یادآور شد: امروز پس از ۱۳ سال از این پرتاب کشور به بلوغ فناوری در این حوزه رسیده است و نگاه به حضور بخش خصوصی در این صنعت جا افتاده است.

وی اضافه کرد: هر ساله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان محصول دریافت می‌کنیم که ۶۵ درصد آن از بخش خصوصی است که شامل محصولاتی، چون قطعات و زیرساخت‌ها است.

فرحی با اشاره به همکاری این نهاد با بخش‌های علمی و دانشگاهی، خاطر نشان کرد: تاکنون در دانشگاه‌های مشهد، اهواز، تبریز، کرمان، اصفهان، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین و علم و صنعت و شریف ۱۰ پژوهشگاه فضایی راه اندازی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: میزان تراکنش با دانشگاه شریف از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۸۲۹۵۱/purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین