پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
دانشمندان صنعت هسته‌ای موفق شدند با بومی سازی دانش فنی شتاب دهنده الکترونی، این دستگاه کاربردی و حساس را بسازند. محصولی راهبردی که نقش موثری در ایجاد ماندگاری بالا برای محصولاتی از جمله؛ پلیمر، پرتو دهی مواد غذایی، پرتو دهی تجهیزات پزشکی و تصفیه صنعتی فاضلاب‌ها کاربرد دارد.
شعار سال: تولید این دستگاه پیش از این در اختیار امریکا بود و حالا با تلاش دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران دومین تولید کننده این نوع از شتاب دهنده در جهان است.
 
تعداد بازدید : 65

این محصول راهبردی، نقش موثری در ایجاد ماندگاری بالا برای محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی، مواد غذایی، پلیمر‌ها و کابل‌های برق دارد.

این شتاب دهنده در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با تلاش دانشمندان داخلی صفر تا صد بومی و در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است.

در جهت صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک قرار است مراکز پرتودهی در برخی از استان‌ها تاسیس شود که این محصول با مزیت‌های بالاتر برای این مراکز طراحی شده است.

در کنار تولید این نوع از شتابدهنده، بومی سازی دانش فنی و تربیت متخصص داخلی مهمترین هدفیست که دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

گفتنی است این دستگاه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه انرژی اتمی و شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها بومی سازی شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۳۳۵۵۴۰۱، www.iribnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
خیلی توی بازرگانی و سالم سازی محصول موثره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین