پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
حسین سلیمی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از بومی سازی ۱۰۰ درصدی قطعات بوستر پمپ فیدواتر پمپ، در راستای نهضت ساخت داخلی قطعات نیروگاهی خبر داد. عمده قطعاتی که در بوستر پمپ فیدواتر پمپ در نیروگاه بندرعباس ساخته شد، عبارتند از:کیسینگ، شافت، ایمپلر، اسلیو و ….. این پمپ با دبی ۵۵۰ تن بر ساعت، آب دی اریتور را به فیدواتر پمپ (پمپ اصلی سیکل نیروگاه بخار) انتقال می‌دهد (هرگونه کاهش راندمان سبب بروز کاویتاسیون در فیدواترپمپ می‌شود و هزینه تعمیرات سنگینی بدنبال دارد). این کار به همت جوانان یک شرکت دانش بنیان یزدی و مبتنی بر الگوی مهندسی معکوس اتفاق افتاده است. لازم به توضیح است که در سال ۱۳۹۶ نیز ایمپلر‌های بویلر فید پمپ‌های چند مرحله‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه زرگان نیز توسط متخصصان داخلی ساخته شده بود.

شعار سال: جوانان عضو یک شرکت دانش بنیان یزدی موفق شدند با تولید و نصب فید پمپ در نیروگاه سیکل ترکیبی، کشور را از وابستگی در این زمینه خارج کنند.
 
این جوانان از طریق مهندسی معکوس ، فید پمپ‌ها را به گونه‌ای طراحی و تولید کردند که نسبت به مشابه‌های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.
 
این شرکت دانش بنیان که ۳۵ نفر تحصیلکرده را مشغول به کار کرده است، توانسته محصولی تولید کند که یک ششم قیمت تمام شده محصول خارجی باشد.
 
هم اکنون ۱۷ نیروگاه سیکل ترکیبی کشور از این پمپ بهره برده و محصول تولیدی آن‌ها را با کیفیت‌تر از مشابه‌های خارجی می‌دانند.
 
فید پمپ یا تعدیل کننده بخار ، مهمترین پمپ نیروگاه سیکل ترکیبی است که با فشار کاری ۱۲۰ یارد، دمای تقریبی ۱۰۰ درجه سانتی گراد آب داغ را در مسیر بویلر به گردش درآورده و برای راه اندازی آن از یک الکترو موتور با توان ۱۲۰ کیلو وات استفاده می‌شود.
 
شرکت دانش بنیان مدیران انرژی هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاهی را طراحی و با استفاده از ظرفیت خالی سایر کارخانه‌ها تولید می‌کند و نقش مهمی در ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی دارد.
 
این شرکت برنامه دارد تا دو سال آینده از صفر تا صد قطعات مورد نیاز این نیروگاه‌ها را تولید کند.
 

تعداد بازدید : 20


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار: 9بهمن1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3347892

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین