پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
پیرو برپایی یازدهمین نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی ۱۴ الی ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، شاهد حضور طیف وسیعی از شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و به رخ کشیدن تولیدات بومی شده هستیم. قطعاتی که تا چند وقت پیش با ارزبری بالا از خارج وارد می‌شد، توان ساخت داخل یافته و در مدتی کم، بخش زیادی از بازار مصرف داخل را هم به تصرف خود در آورده است. بنظر می‌رسد که با بومی سازی موتور و برد الکترونیکی آسانسور در آینده‌ای نزدیک، این صنعت بشکل کاملا بومی در کشور فعالیت کند.
شعار سال: صنعت آسانسور کشور قادر است با حمایت‌های دولتی و تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار ارز، سالیانه تا یک میلیارد دلار صادرات به کشور‌های منطقه و همسایگان داشته باشد. این صادرات شامل صادرات محصول آسانسور، همچنین خدمات فنی و مهندسی می‌شود و عراق، سوریه، عمان، حوزه سی. آی. اس (کشور‌های همسود) و حتی اوکراین، بازار‌های خوبی برای محصولات و خدمات ایرانی به شمار می‌روند. در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب منظقه‌ای ایران، ترکیه محسوب شده که از نظر قیمتی (نه کیفیت تولید) توان مزیتی تا سر حد ارایه خدمات با ۳۰ درصد زیر قیمت محصولات و تولیدات ایرانی را دارد.
به طور متوسط ۹۰ درصد لوازم، تجهیزات و قطعات آسانسور‌های کشور در داخل تولید می‌شود، اما در یک سال اخیر و با آغاز دور تازه تحریم ها، در نتیجه سیاست‌های جدید دولت داخلی سازی برخی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت. «این اقلام شامل موتور گیربکس، ریل‌های آسانسور و پله برقی می‌شود که با وجود قیمت تمام شده بالاتر، داخلی سازی آن‌ها بتدریج آغاز شده است». تحریم‌ها تولید برخی قطعات را که تا پیش از این در داخل تولید نمی‌شدند، اقتصادی نبود، اما سبب افزایش خواب سرمایه و قیمت تمام شده محصولات نهایی، همچنین کندی روند انتقال فناوری‌ها به داخل شد.
میزان نیاز به آسانسور در ایران بطور متوسط حدود ۲۵ هزار دستگاه در سال بوده و صنایع موجود هم با یک سوم ظرفیت خود، توان پاسخگویی به نیاز‌های داخل را داشته و از قابلیت صادرات، دو سوم ظرفیتی برخوردارند. ۷۵۰ هزار آسانسور فعال در کشور وجود دارد و در حال حاضر هم حدود ۵۰ هزار نفر نیروی متخصص در این صنعت مشغول فعالیت می‌باشند.

پیرو برپایی یازدهمین نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی ۱۴ الی ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، شاهد حضور طیف وسیعی از شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و به رخ کشیدن تولیدات بومی شده هستیم. قطعاتی که تا چند وقت پیش با ارزبری بالا از خارج وارد می‌شد، توان ساخت داخل یافته و در مدتی کم، بخش زیادی از بازار مصرف داخل را هم به تصرف خود در آورده است. بنظر می‌رسد که با بومی سازی موتور و بورد الکترونیکی آسانسور در آینده‌ای نزدیک، این صنعت بشکل کاملا بومی در کشور فعالیت کند.
تعداد بازدید : 4

صنعت آسانسور، پله‌برقی و بالابر‌ها در سال‌های اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته به طوری که بازار اکثر کشور‌های منطقه در اختیار تولیدکنندگان ایرانی است و قابلیت رقابت با محصولات خارجی را داریم.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
باعث افتخار باید باشه که جوانان ایرانی اینگونه محصولات رو تولید میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین