پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
پیرو گلایه یکی از نمایندگان محترم مجلس در خصوص گرانی قیمت برنج وارداتی در بازار ایران (برنج کیلویی کمتر از نیم دلار تا ۷۵ سنت قیمت داشته و با ارز آزاد هم قیمت‌های بازار توجیه ندارد)، شرکت بازرگانی ایران در جوابیه‌ای که بیشتر شبیه توجیه نامه مملو از نصیحت است، بیان داشته که هزینه تمام شده هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی ۲۵۷۶۲۳ ریال، هر کیلو گرم برنج ۱۱۲۱ پاکستانی ۲۸۲۵۴۰ ریال و برنج B ۱۰۰ تایلندی، ۱۵۵۰۴۱ ریال می‌باشد و قیمت مصرف کننده این اقلام به ترتیب ۲۴۰۰۰۰ ریال، ۲۵۰۰۰۰ ریال و ۱۲۵۰۰۰ ریال تعیین شده است. سوال ما اینجاست که از این برنج‌های ۱۲ هزار و پانصد تومانی کجای شهر توزیع می‌شود؟ چرا به تعاون روستایی برای توزیع در شبکه به اصطلاح هوشمندشان نمی‌دهید؟ منتظر دریافت توضیحات بدور از توجیهات هستیم.
شعار سال: در پی انتشار خبری مبنی بر گرانفروشی برنج‌های خارجی توسط دولت که متاسفانه توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بیان شده است ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و رعایت توصیه قرآن مبنی بر "ولاتقف ما لیس لک به علم" و تکذیب اظهارات این عزیز بزرگوار اعلام می‌دارد؛ محاسبات قیمت تمام شده انواع برنج خارجی با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز بازار نیما نشان می‌دهد حداقل هزینه تمام شده انواع برنج وارداتی موجود در سبد توزیع شرکت متبوع در حال حاضر بدون احتساب سود واردکننده، سودعمده فروش، سودخرده فروشی و هزینه‌های مالی برای هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی ۲۵۷۶۲۳ ریال، هر کیلو گرم برنج ۱۱۲۱ پاکستانی ۲۸۲۵۴۰ ریال و برنج B۱۰۰ تایلندی، ۱۵۵۰۴۱ ریال می‌باشد.

در حالی‌که قیمت عرضه شده برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به ترتیب برای هر کیلوگرم برنج هندی ۲۲۰۰۰۰ ریال، برنج پاکستانی ۲۳۰۰۰۰ ریال و برنج تایلندی ۱۱۰۰۰۰ ریال می‌باشد که قیمت مصرف کننده این اقلام به ترتیب ۲۴۰۰۰۰ ریال، ۲۵۰۰۰۰ ریال و ۱۲۵۰۰۰ ریال می‌باشد.

این شرکت به جهت اهمیت عدم اطلاع طرف‌های خارجی به قیمت‌های مورد قبول و هدف گذاری شرکت و امکان سوء استفاده طرف‌های تجاری از این اطلاعات در حین مذاکرات تجارت خارجی از انتشار ریز هزینه‌ها و قیمت‌های هدف در بازار مبدا معذور است؛ لیکن آمادگی دارد ریز اطلاعات را به صورت محرمانه و با اخذ تعهد عدم انتشار در اختیار رسانه‌های مختلف قرار دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: purson.ir/۳۸۳۷۱۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین