پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
در هر کجای دنیا بود باید وزیر استعفا می‌داد یا عزل می‌شد. قیمت تمام شده برنج خارجی کاملا بر اساس قیمت روز دلار، هزینه حمل و نقل و هزینه انبار داری، مشخص است، چرا باید نماینده مجلس ادعای گران فروشی برنج دولتی را مطرح کند؟ چرا باید سازمان تعاون روستائی توسط فردی اداره شود که کمترین اطلاعی در خصوص روند‌ها و رویه‌های بخش کشاورزی نداشته و رسوایی بنام خرید گران ۳۰۰ میلیارد تومانی میوه شب عید مطرح شود؟ از آقای ساداتی نژاد با قید فوریت توضیح می‌خواهیم، در غیر این صورت از اختیارات قانونی حداکثری رسانه استفاده خواهد شد.

شعار سال:سازمان مرکزی تعاون روستایی بنا بر اعلام مشاور عالی مدیرعامل آن، هرکیلو سیب را۱۴۵۰۰ تومان وهرکیلو پرتقال را ۱۳۹۰۰ تومان از برخی سردخانه داران خریداری کرده است.

اطلاعات نوشت: چندی پیش که ماجرای اظهارنظر نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بهای خرید برنج خارجی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و مقایسه آن با بهای فروش پیش آمد، ضرورت دراتاق شیشه ای قرارگرفتن این شرکت ومشخص شدن حساب وکتاب های آن به نفع مردم که صاحب اصلی بیت المال هستند مطرح شد که البته این مطالبه تاکنون پاسخ روشن وقانع کننده ای دریافت نکرده است.
 
اما هنوز این ماجرا فروکش نکرده، اکنون ماجرای قیمت خرید میوه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که آن هم متعلق به وزارت جهادکشاورزی است ،مطرح است.بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما ماجرا از این قرار است که ظاهرا این سازمان میوه هایی را که بابت ذخیره سازی شب عید در آبان ماه ۱۴۰۰ خریداری کرده بسیار گرانتر از قیمت بازار درهمان زمان خریده ودر نتیجه بیم آن می رود که مانند سال گذشته، این میوه ها بی مشتری مانده ، بپوسد ودورریخته شود.

براساس اعلام رسانه ها، درحالی که سازمان مرکزی تعاون روستایی بنا بر اعلام مشاور عالی مدیرعامل آن،هرکیلو سیب را۱۴۵۰۰تومان وهرکیلو پرتقال را ۱۳۹۰۰ تومان از برخی سردخانه داران خریداری کرده اما قیمت این میوه ها در آبان ماه ،نصف این قیمت بوده واگر این مابه التفاوت را در۵۰ هزار تن حجم خریداری شده ضرب کنیم،عدد بسیار بزرگی به دست می آید که هیچ توضیح شفافی برای آن وجود ندارد.
 
این ماجرا تا حدی پیش رفته که مجلس ودستگاه های نظارتی هم به آن ورود کرده اند و باید دید نتیجه چه می شود.اما اصل وریشه تمام این ماجرا ها از برنج گرفته تا میوه در ناشفاف بودن سیستم خرید دولتی، بازرگانی دولتی، نحوه انتخاب، کارکرد وهویت مباشرین، مکانیسم قیمت گذاری وانتخاب جنس وخریدار، روابط شکل گرفته در پشت پرده این گونه خرید های ناشفاف وامثال آن است. تا این سیستم دراتاق شیشه ای قرار نگیرد وشفاف نباشد،همین شرایط هست وخواهد بود؛ امید که روز اصلاح این صندوقخانه تاریک فرابرسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش  ، تاریخ انتشار: 1 اسفند  1400، کدخبر: ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
0
شائبه بر وجود فساد سیستمی است دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین