پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
شعار سال بنا بر وظیفه حرفه‌ای خود با رویکرد انتقادی بحث عملکرد شرکت مخابرات و انحصار فیبر نوری و تضیع آشکار حقوق شهروندان ورود کرده بود. به بحث انتصابات توجیه ناپذیر مدیریتی در مخابرات و مواردی همانند. گویا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این خبر واکنش نشان داده و در خصوص واگذاری نیم میلیون پورت فیبر نوری پهن باند و واگذاری محدوده فرکانسی باند ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتور‌ها، اطلاع رسانی کرده است. از زحمات مدیران متعهد تشکر می‌کنیم.
شعار سال: عیسی زارع‌پور، امروز در آئین افتتاح پروژه‌های ارتباطی شرکت ایرانسل به مناسبت دهه مبارک فجر شامل راه‌اندازی پروژه توسعه مرکز سوئیچینگ اصفهان و لایه جدید فرکانسی پهن باند ۲۳۰۰ مگاهرتز با تکنولوژی ۴ G، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم دو موضوع ارتقا کیفیت و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطی و همچنین تکمیل شبکه ملی اطلاعات را به‌طور ویژه دنبال می‌کند و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقق این اهداف توسعه لایه دسترسی است.

وی افزود: برای افزایش لایه دسترسی علاوه بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت در کشور را به‌عنوان یک راهکار اصلی و اساسی در دستور کار قرار داده‌ایم، درعین‌حال به دنبال افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی همراه کشور هم هستیم. به همین منظور سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی به‌طور منظم کیفیت شبکه ارتباطی کشور را پایش و موانع سر راه را در تعامل با سایر حوزه‌ها برطرف می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اپراتور‌ها برای توسعه شبکه ارتباطی با مشکلاتی ازجمله نصب سایت‌های ارتباطی مواجه هستند. بخشی از این مشکل مربوط به شهرداری‌هاست که با رایزنی‌هایی که در این مدت با برخی از شهرداران به‌ویژه شهردار تهران انجام داده‌ایم برای به حداقل رسانده این مشکلات در تلاشیم.

وی تصریح کرد: مردم نسبت به نصب دکل‌های تلفن همراه حساسیت‌هایی دارند که این از جنس مشکلات فرهنگی اجتماعی است. برای رفع این مشکل باید با اطلاع‌رسانی‌های مکرر بر بی‌خطر بودن این دکل‌ها تأکید کنیم تا این فضای روانی مانع توسعه شبکه ارتباطی همراه در کشور نشود.

زارع‌پور تأکید کرد: برای توسعه ظرفیت «شبکه» اپراتور‌ها توسعه محدوده‌های فرکانسی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که از سال گذشته شروع‌شده، اما از امسال اجرایی شده است. در اولین گام واگذاری فرکانس ۲۳۰۰ محقق شد و در اختیار اپراتور‌ها قرار گرفت و امروز شاهدیم که شرکت ایرانسل به‌عنوان نخستین اپراتور از این محدوده فرکانسی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم سایر اپراتور‌ها هم به‌سرعت از این محدوده فرکانسی استفاده کنند و شرکت ایرانسل هم تجهیز سایت‌های خود برای بهره‌برداری از این محدوده فرکانسی را تسریع کند و مجموعه تلاش‌های اعضای خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات در سراسر کشور در نهایت منجر به افزایش رضایت‌مندی مردم در استفاده از خدمات ارتباطی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کلید زدن طرح بزرگ و ملی واگذاری پورت‌های فیبر نوری در کشور طی هفته آینده خبر داد و گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری آماده واگذاری شود و افزایش کیفیت و سرعت و پایداری شبکه و در نهایت رضایت‌مندی مردم را به دنبال آورد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۵۴۵۷۳، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
0
نمیشه قبل از انتقادات مسئولیت ها رو انجام داد!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین