پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای عزل موقت عزیزی خادم از صبح امروز انجام شد. این نشست به درخواست ۵ تن از اعضای هیات رییسه فوتبال تشکیل شده و از ساعت ۹ صبح امروز در مرکز ملی فوتبال آغاز شد.
شعار سال: بحث عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال از چند هفته گذشته ابتدا به شکل غیر رسمی و سپس از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون و در رسانه‌ها مطرح شده و حالا قرار است امروز نشست اعضای هیات رییسه در این خصوص برگزار شود.

این نشست به درخواست ۵ تن از اعضای هیات رییسه فوتبال تشکیل شده و از ساعت ۹ صبح امروز در مرکز ملی فوتبال آغاز شد.

برابر قانون هنگامی که جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با دستور «عزل موقت رئیس فدراسیون» برگزار می‌شود چنین جلسه‌ای باید مشتمل بر دو بخش باشد.

در بخش نخست از جلسه که باید با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شود اقدام به طرح مسائل و سؤالات اعضای هیأت رئیسه که خواهان عزل موقت ایشان هستند می‌شود و دفاعیات و پاسخ رئیس فدراسیون دریافت می‌گردد.

در بخش دوم جلسه که باید بدون حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شود ابتدا مذاکرات موافقان و مخالفان عزل موقت رئیس فدراسیون و بررسی دفاعیات و مستندات و پاسخ‌های دریافتی از رئیس فدراسیون فوتبال، صورت می‌گیرد و نهایتاً اقدام به رأی‌گیری برای عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود.

بر این اساس رئیس فدراسیون فوتبال نباید در زمان رأی‌گیری بابت عزل در جلسه حضور داشته باشد.

با گزارش لحظه به لحظه این مراسم همراه ما باشید:

* بعد از جلسه سرنوشت‌ساز امروز با حضور ۹ عضو هیات‌رئیسه فدراسیون، عزیزی‌خادم ناکام در جلب آرای هیات‌رئیسه پست خود را در فدراسیون فوتبال از دست داد و طبق اساسنامه، ریاست مجدد او باید در مجمع به رأی گذاشته شود.

در این مدت مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا به جای او عهده‌دار امور فدراسیون خواهد بود.

۱۱:۱۰ با خروج عزیزی خادم از جلسه، رای گیری برای عزل یا عدم عزل عزیزی خادم توسط اعضای هیات رییسه آغاز شد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که عزیزی خادم شانس زیادی برای ماندن در پست ریاست ندارد و تا دقایقی دیگر عزل او به صورت رسمی اعلام می‌شود.

۱۰:۲۰ سرپرست تیم ملی فوتبال ایران به صورت ناگهانی در جلسه امروز هیات رییسه حضور پیدا کرد و خواهان دیدار با عزیزی خادم شد.

البته حراست فدراسیون و وزارت ورزش اجازه ندادند او با عزیزی خادم دیدار کند. در نهایت خورشیدی روی یک برگ کاغذ جملاتی برای عزیزی خادم نوشت تا بدست او برسد. یکی از کارکنان مرکز تیم‌های ملی قرار شد پیام کاغذی خورشیدی را به عزیزی خادم برساند!

۰۹:۴۰ حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی سرپرست نایب رییسی اول و دوم به جهت اجرای دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا، جلسه هیات رییسه را ترک کردند و موفق به حضور در رای گیری نشدند!

۰۹:۳۰ شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال پس از سایرین وارد محل جلسه شد.

۰۹:۲۰ ورود همزمان شهره موسوی، ماجدی، احسان اصولی، احمدرضا براتی و بهرام رضاییان اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به مرکز ملی فوتبال برای برگزاری جلسه عزل شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال
 
روزنامه فرهیختگان ورزشی از تلاش آجورلو برای جانشینی عزیزی خادم خبر داد:
 
پایانی زود هنگام برای لابی منی، چون عزیزی خادم؟

۰۹:۰۰ جلسه رسمی از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شد.

با وجود غیرقانونی اعلام شدن حضور مهرعلی و بهاروند در جلسه امروز، هر دو نفر مذکور زودتر از سایر اعضا خود را به اتاق جلسه امروز رساندند. باید دید رئیس جلسه یعنی شخص عزیزی خادم به نامه‌ای اف سی عمل می‌کند یا دست به اقدام غیرمنتظره دیگری خواهد زد.

۰۸:۵۰ کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعتی پیش از آغاز این نشست حیاتی، فعالیت حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند، دو نواب رئیس فدراسیون فوتبال که یکسال گذشته را با حکم سرپرستی گذرانده‌اند را غیرقانونی اعلام کرد. به این ترتیب این دو مهره نزدیک به عزیزی خادم نیز حق شرکت در رای گیری امروز هیات رییسه را نخواهند داشت.

احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون از نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره خبر داد و گفت: صبح امروز نامه‌ای رسمی از کوالالامپور دریافت شد که صراحتا حضور این دو بزرگوار در نشست امروز را غیرقانونی اعلام داشته و منع کرده است.

این عضو هیات رئیسه عنوان کرد: با عنایت به صراحت اساسنامه فدراسیون و نامه اخیر، مراتب به دبیرکل فدراسیون نیز اعلام شد تا تمهیدات لازم در این باره صورت گیرد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۹۴۸۳۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین