پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس با بیان اینکه یکی از سؤالاتی که ممکن است درباره مهدویت مطرح شود این است که امام مهدی (عج) چگونه زنده است به بیان نکاتی در این رابطه پرداخت.
شعار سال: مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس بامداد امروز، ۶ اسفندماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: یکی از سؤالاتی که ممکن است درباره مهدویت مطرح شود این است که امام مهدی (عج) چگونه زنده است.

وی تصریح کرد: یک جهت بحث طول عمر امام زمان (عج)، جهت علمی است که آیا از نظر علمی امکان وقوع چنین مسئله‌ای هست یا خیر. دانشمندان، اطبا و صاحب‌نظران و اساتید امروز جامعه بشری همگی بر این باورند که اگر سلامت بدن انسان حفظ شود و آسیب به سلامتی جسم نرسد، پیکر انسان ظرفیت یک عمر طولانی را دارد و انسان می‌تواند به حیات خود ادامه دهد در صورتی که سلامتیش حفظ شود.

حدائق ادامه داد: یکی از علت‌های عمده مرگ و میر‌ها این است که بیماری‌ها سبب می‌شود که انسان‌ها از پای درآمده و روح از کالبد آن‌ها خارج می‌شود. این یک مسئله علمی است که رعایت سلامتی، بهداشت و تندرستی سبب طول عمر و بقای انسان‌ها می‌شود. حتی در آمار‌هایی که ارائه می‌شود می‌گویند ظرفیت عمر انسان اگر سلامتیش حفظ شود و آسیب به پیکره وجودش نرسد، صد‌ها سال این بشر قابلیت و صلاحیت زندگی کردن را دارد.

وی با ذکر این نکته که شخصیت امام زمان (عج) در علم و دانش فرد اول نظام خلقت است، چون نماینده الهی و نماینده خدا بر روی زمین است و قطعاً در مسائل تجربی و بهداشتی کارآمدترین انسان وجود مقدس امام، ولی عصر (عج) است، گفت: شخصیتی که می‌داند چگونه باید از این امانت الهی یعنی جسم چگونه باید استفاده کرد. قطعاً طول عمر امر محال و بعیدی نخواهد بود.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: در کنار این بعد علمی، اگر به بعد تجربی نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد در تاریخ گذشته بشریت این عمر طولانی امری میسور بوده و اتفاق افتاده است. کتاب «المعمرون» درباره کهنسالان عالم است. کسانی که در قرون گذشته عمر‌های طولانی داشته‌اند، از مصادیق آن‌ها حضرت نوح (ع) است. آن حضرت ۹۵۰ سال قبل از طوفان زندگی کرد و برخی‌ها در طول تاریخ را تا قریب ۱۶۰۰ سال نقل کرده‌اند. حضرت لقمان (ع) هم از کهنسالان عالم بود.

وی با بیان اینکه انبیای فراوانی دارای طول عمر زیادی بودند، گفت: فراتر از این‌ها امر الهی است. خداوند در آیه ۸۲ سوره یس می‌فرماید «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ؛ چون به چیزى اراده فرماید کارش این بس که مى‏‌گوید باش پس [بى‌درنگ]موجود مى‌‏شود». امر خدا وقتی بر مطلبی رقم خورد و تحقق یافت خداوند می‌فرماید باش پس می‌باشد و این فراتر از دو نکته قبلی است.

حدائق اضافه کرد: اراده الهی وقتی تعلق گرفت، به امر عیسی (ع) و عنایت حضرت حق مرده زنده می‌شود. همچنین وقتی اراده الهی تعلق گرفت، بانویی که همسر ندارد، دارای فرزند می‌شود منظور حضرت مریم (س) مادر حضرت عیسی (ع) است. همچنین وقتی اراده الهی تعلق گرفت، از خاک بشر آفریده می‌شود. آدم ابوالبشر و حضرت حوا از خاکی می‌آفرینند که به قواعد ظاهر شدنی نیست، پس امر خدا بر هر چیزی حاکم و مسیطر است و هر ناممکنی برای خدا امکان وجود دارد.

عضو جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: قطعاً امام زمان (عج)، ولی خداست و مشیت و اراده الهی هم بر این تعلق گرفته است که این، ولی را خداوند در پس پرده غیبت زنده نگه دارد با منافع و آثار فراوانی که در پرتوی این حضور امام ولو در پس پرده غیبت و امام در انظار مردم مشاهده علنی نمی‌شود، امر خداست و امر خدا بر هرچیزی حاکم است و حکومت دارد و شدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لازمه داشتن معرفت در زندگی منتظران ظهور گفت: بنای اول معرفت، شناخت خداوند است، باید خدا را شناخت. حال ممکن است کسی زیاد نخواند و تنها به نماز‌های واجب بسنده کند، ولی شناختش نسبت به خدا، خوب باشد و نسبت به امام، شناخت عمیقی داشته باشند. زندگی چنین شخصی با رضایت امامش تطبیق می‌کند.

حدائق در پایان اظهار کرد: در زمان حضور خود ائمه اطهار (ع) هم کسانی بودند که زیاد نماز می‌خواندند، ولی به روی ائمه (ع) شمشیر کشیدند. عبدالرحمن بن ملجم مرادی جزو نخبگان انتخاب شده از سرزمین یمن بود. شمربن ذی‌الجوشن ۱۱ سفر پیاده حج به جا آورده بود. این است که امام صادق (ع) می‌فرماید آنچه در پیشگاه خدا مهم است، معرفت است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر iqna.ir/۴۰۳۸۶۵۹
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین